jueves 22 mayo 2025

jueves 22 mayo 2025

Compartir

“Veus que no veus”, una campanya imprescindible

No hay traducción disponible

cartell Veus que no veus

 

L’Institut Català de les Dones, amb el seu compromís d’apoderament de les dones en tots els àmbits de la societat, ha impulsat la campanya Veus que no veus per millorar la representació de les dones als mitjans de comunicació.

IMG-20180301-WA0019

 

Presentació de la campanya Veus que no veus © Marta Macías

 

 

Núria Balada, presidenta de l’ICD, acompanyada de l’artista visual Marta Vergonyós, directora de La Bonne Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison, i la directora de cinema Alba Cros, van presentar ahir, 28 de febrer, la campanya de sensibilització Veus que no veus, amb l’objectiu d’impulsar una visibilitat més justa i equilibrada de les dones als mitjans de comunicació.

“Avançar en la normalització de la representació de les dones i l’eliminació dels imaginaris que reprodueixin dia a dia rols i estereotips sexistes es imprescindible” va explicar la presidenta de l’ICD. A més, va fer èmfasi en la necessitat d’arribar a la paritat en tots els programes d’opinió i aconseguir una representació justa, equilibrada i positiva de les fites assolides per les dones en els diferents àmbits i disciplines socials.

Per legitimar aquesta aposta institucional, el Pla estratègic de polítiques de gènere del Govern tindrà un eix d’actuacions per a la visibilització de les dones als mitjans de comunicació i que, per a desenvolupar-les caldrà la complicitat de tots els agents implicats.

A més, l’ICD també ha presentat el dossier estadístic “Les Dones a Catalunya 2018“, elaborat per l’Observatori de la Igualtat de Gènere amb els principals indicadors disponibles, a dia d’avui, de les desigualtats significatives, entre dones i homes en els mitjans de comunicació. Per exemple, les dones en programes informatius radiofònics i de televisió oscil·la entre 23& i 44 %. I a la premsa escrita, la presència mitjana de les dones es de l 23% i a la digital 34%.

Finalment, van anunciar que el dia 7 de març, hi haurà l’acte central de la campanya, amb la taula rodona Veus Visibles: la veu de les dones a l’espai públic i als mitjans de comunicació, on hi participaran Xavier Graset, director i presentador del Més324; Natza Farré, periodista i escriptora; Neus Tomas, subdirectora d’ eldiario.es; Joana Gallego, directora de l’Observatori per a la Igualtat de la UAB i Elisenda Rovira, periodista i editora de Media.cat.

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Comunicación creativa: inclusiva y no sexista

Entre las recomendaciones de comunicación como generadora de cultura y la fuerza de las palabras...

Internacional. ONU: Amèrica Llatina té la taxa de reducció de matrimoni infantil més lenta del món / La Independent / Notícies Gènere

El matrimoni infantil es considera una violació dels drets humans. Tot i que hi ha...

Nueva licencia maternal discriminatoria para muchas mujeres en India

La reformada Ley de beneficios para la maternidad, de 1961, que aumentó de 12...