domingo 01 noviembre 2026

domingo 01 noviembre 2026

Compartir

Segueixen desaparegudes dues joves. Una era la parella del periodista Carlos Castro

Escrit per Redacció SemMexic

Wendy Arantxa Portilla i Karime Monserrat Murrieta Reséndiz es troben desaparegudes des del passat 10 de gener, després que totes dues van anar al sepeli del periodista Carlos Castro, director del portal Codi Nord, assassinat el passat 8 de gener a Poza Rica (Veracruz)

Arantxa Portilla, novia de Carlos Castro, es va trobar amb la seva amiga Karime Monserrat Murrieta Reséndiz, al cementiri Jardines de los Ángeles on es va realitzar el sepeli, des de llavors no se sap res de les dues joves.

Les famílies de totes dues van reportar la seva absència i van sol.licitar la intervenció de les autoritats.
Mentrestant, mitjans locals han qüestionat el silenci de la governadora Rocío Nahle després de l’assassinat de Carles Castro i altres actes de violència que s’han reportat aquest inici d’any.

Tot i que les fitxes ja van ser activades a la Comissió Estatal de Cerca i Protocol Alba, no s’han donat a conèixer avenços oficials per part de la Fiscalia General de l’Estat

Estadístiques d’agressions i assasinats de periodistes a Mèxic (2000-2026)

D’acord amb l’article 19, del 2000 al 2026 han estat assassinats 176 periodistes a Mèxic, dels quals 164 són homes i 12 dones. Durant el govern de Claudia Sheinbaum Pardo es van registrar 9 assassinats, 47 durant l’administració d‘Andrés Manuel López Obrador, igual nombre que en el període d’Enrique Peña Nieto, 48 amb Felipe Calderón Hinojosa, 22 amb Vicente Fox Quesada i 3 amb Ernesto Zedillo Ponce de Le.

La distribució per estats indica que entitats com Aguascalientes, Campeche, Colima, Hidalgo, Querétaro, Tlaxcala i Yucatán no registren assassinats, mentre que Veracruz lidera amb 32 casos. Altres entitats amb xifres significatives són Guerrero amb 19, Chihuahua i Oaxaca amb 15 cadascú, Sonora amb 10, Michoacán amb 8, Sinaloa amb 7 i Guanajuato amb 6.

Es ressalta que aquestes xifres no només evidencien un risc estructural per als periodistes, sinó també la necessitat urgent d’implementar mecanismes de protecció efectius i garantir que les investigacions d’homicidis i desaparicions es desenvolupin sense impunitat, protegint els comunicadors i els cercles propers.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Buscar

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

8 de març: Projecció ‘Big Eyes’ amb la presentació de l’escriptora Rosa Regàs

Dia Internaciona de les Dones Projecció “Big Eyes” Presentacio a carrec de lèscriptora Rosa...

La pobresa infantil a Catalunya

Som coneixedores que el risc de la pobresa infantil està per sobre del risc...

Escriptura i activisme: Laidi Fernández de Juan

Fa poc vaig escriure, per a una universitat brasilera, una breu monografia sobre l'obra de...