No hay traducción disponible
L’eurodiputada Petra Kammerevert, coponent al Parlament Europeu de la revisió de la Directiva de serveis de comunicació audiovisuals, ha afirmat a finals d’abril a Barcelona, que les xarxes socials també estaran incloses en l’àmbit de la Directiva de serveis de comunicació audiovisual.
Pel que fa a les plataformes d’intercanvi de vídeo, com ara YouTube, Dailymotion o Vimeo, Kammerevert ha dit que s’haurien d’autoregular. “Nosaltres, en canvi, considerem que si l’autoregulació no funciona, aleshores els estats membres haurien de poder intervenir. No volem un control total i exhaustiu d’internet, perquè això no seria compatible amb la llibertat d’expressió. Les actuacions només s’hauran de fer davant els mals usos, però sense haver de pentinar tots els continguts. Això sí, quan les plataformes tinguin coneixement d’un contingut impugnat, aleshores hauran d’eliminar-lo de la xarxa”.
Aquestes afirmacions es van fer en el marc d’una jornada sobre la revisió de la Directiva de serveis de comunicació audiovisual, organitzada per l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i en la qual ha participat el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, qui ha demanat precisar de manera més exacta aquests supòsits i ha proposat que les autoritats de regulació audiovisual tinguin la potestat d’ordenar la retirada immediata de continguts il·lícits a les plataformes d’intercanvi de vídeo. “Convindria que quan una autoritat de regulació detecti continguts il·lícits, com ara pornografia infantil i violència masclista, o perjudicials per als menors, com per exemple la promoció de l’anorèxia o del suïcidi, disposi de les eines i dels poders necessaris per tal de fer efectiva aquesta protecció i en pugui ordenar la retirada als proveïdors del servei d’allotjament”, i que per enfortir la Unió Europea cal apostar per la identitat europea i que això passa per potenciar una cultura audiovisual europea comuna. “Creiem que la previsió de la Directiva d’exigir als serveis de vídeo sota demanda, com ara Netflix o HBO, una reserva en els seus catàlegs d’un mínim del 20% d’obra audiovisual europea és insuficient i caldria apostar per objectius més ambiciosos”, ha afirmat.