Sunday 11 October 2026

Sunday 11 October 2026

Compartir

DONES ANC: MANIFEST DONES PER LA INDEPENDÈNCIA 25N 2016

 

Per una república catalana lliure de violències masclistes

L’eradicació de les violències masclistes ha de ser un dels principis fonamentals en la constitució de la República Catalana. No ens podem permetre un nou estat on les dones continuem patint violències masclistes.

Per poder eradicar les violències masclistes caldrà dotar de recursos econòmics, materials i humans cadascuna de les partides pressupostàries necessàries pel ple desenvolupament de la Llei “5/2008, del dret de les dones a eradicar la violència masclista ” i la seva aplicació en els àmbits: ensenyament, atenció primària, justícia, cossos de seguretat, serveis socials, entorn laboral i mitjans de comunicació entre altres.

La república catalana haurà de ratificar tots els tractats internacionals que vetllen per la fi de les violències masclistes i les desigualtats que patim les dones, i haurà d’ adoptar els canvis legislatius necessaris per fer efectiu el Conveni d’Istanbul que defineix les violències masclistes més enllà de la parella i ex-parella.

Exigim garantir la formació especialitzada de les persones que treballen en la prevenció i detecció de les violències i, acompanyament, protecció i reparació a les víctimes perquè a la nova República Catalana cal que les i els professionals estiguin capacitats per poder donar suport real a les dones i criatures que pateixen situacions de violències masclistes.

Exigim posar fi a la manca de sensibilització social davant l’increment de les violències i agressions que patim les dones de qualsevol edat i origen pel fet de ser dones: a la feina, als mitjans de comunicació, xarxes socials, campanyes publicitàries, a casa, a l’escola, a la universitat, pel carrer, etc

Exigim un compromís polític i social per construir entre totes i tots una República Catalana lliure de violències masclistes.

Som dones, moltes, diverses, i totes nosaltres ens volem vives i lliures de violències masclistes!

Companyes, companys, ni una menys!

Fem el pas endavant en el dret a les dones!

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Dixie Edith Trinquete, periodista cubana en el Col·legi de Periodistes de Catalunya

La Red Internacional de Periodistas y Comunicadoras de Cataluña- Red Internacional de Periodistas con Visión...

Més dones a la judicialització del Procés

Tamara Carrasco Els rostres fins ara desconeguts o poc visibles en els mitjans de Tamara...

La exigencia de justicia para María del Sol Cruz Jarquin estará vigente

Mientras siga la impunidad, la exigencia de justicia para María del Sol estará vigente.

...