martes 09 diciembre 2025

martes 09 diciembre 2025

Compartir

Barcelona: Presentació d’Entreactes, darrer llibre de Fina Birulés / La Independent / Notícies gènere

 

“En síntesi, la igualtat té a veure amb el nostre estatut de subjectes de dret, de ciutadanes, però, com les dones no hem deixat de recordar, la igualtat no exhaureix en absolut el camp del polític: només és la condició prèvia d’allò polític.”

Aquesta frase pertany al darrer llibre de Fina Birulés Entreactes. entorn la política, el feminisme i el pensament que es presentarà* el proper dia 20 de febrer a la Sala La Cuina del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaisson- La Bonne.

El llibre el publica l’editorial Trabucaire, una petita editorial amb seu a Perpinyà que forma part de la col·lecció Tinta Fèmina, dirigida per la nostra companya Carme Porta. La co·lecció ja té una altra publicació el 2008 (traduïda també al francès) Dones a l’Islam. Autodeterminació, de Yaratullah Monturiol.

El nou llibre de Birulés es divideix en dues parts ben diferenciades. En la primera l’autora fa una reflexió sobre el feminisme, la diferència i la igualtat, els conceptes que desenvolupen ambdues realitats i la redefinició del ser dona a partir de la subjectivitat, el gènere assignat i la responsabilitat política cap a la llibertat femenina. En la segona part, ens introdueix a la tradició filosòfica des del pensament de filòsofes com: Beauvoir, Collin, Arendt, Heller

Aquesta primera presentació del llibre comptarà amb la participació de: Meri Torras, que fa el pròleg del llibre i és professora de literatura comparada de la UAB, Dolores Juliano, antropòloga i Àngela Lorena Fuster, investigadora de la UB.

 

*L’acte serà el proper dia 20 de febrer a les 19 hores a la Sala La Cuina del CCD- La Bonne (Sant Pere més baix, 7)

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

El Salvador: Iglesia salvadoreña viola Estado laico y se lanza contra el aborto

Pide firmas para rechazar reformas que “agredan a la familia” En un hecho que para...

Catalunya: Legislació contra la discriminació / La Independent / Notícies gènere

No hay traducción disponible El Govern impulsa una llei que equipara Catalunya amb els estats...

Argelia, la tierra de Wassyla Tamzali

Feminista y laica, Tamzali, a través de su último libro, proclama una vez más su...