Tuesday 30 April 2024

Tuesday 30 April 2024

Compartir

Xile: El curtmetratge «El preu de protestar a Xile», és nominat als Emmy 2021

 

 

 

La cinta té com a personatge principal i centre de la narrativa a l’excandidata a constituent Natàlia Aravena. Després de les protestes que van esdevenir durant l’esclat social, i on una gran quantitat de persones van ser víctimes de veritables mutilacions oculars. 

 

El títol original d’aquest reportatge és «This Chilean Woman Rejoins protests After Having Her Sight Impaired by Police”; no obstant això el curtmetratge rep el nom abreujat de «El preu de protestar a Xile». Produït per Vice News i amb el treball de camp d’Alejandra Carmona López, el curtmetratge va ser nominat als premis Emmy.

El tret indiscriminat de perdigons i altres armes antiavalots va ocasionar un gran índex de traumes oculars. És així com la jove Aravena va perdre un dels seus ulls, després que la va impactar una bomba lacrimògena a la cara.

Alejandra Carmona López, acadèmica de la Universitat de Xile, va ser la productora del curtmetratge produït per Vice News.

Així mateix Carmona forma part d’un equip que integra les nominacions als Emmy; l’any passat l’acadèmica hauria col·laborat amb The New York Times en el reportatge «It ‘s Mutilation’: The Police in Xile Are Blinding Protesters».

 

Feminisme, esclat social i traumes oculars

Com va ser esmentat en les dues edicions dels Emmy en la seva categoria «Notícies i documentals», es va destacar la presència de la temàtica respecte als traumes oculars a Xile, per l’acció repressiva de Forces Especials de Carabiners de Xile, en el marc de l’esclat social de 2019.

Alejandra Carmona, en la feina d’aquest reportatge va considerar dues arestes molt importants que convergeixen a la cinta: el feminisme i la protesta social.

Segons afirma Carmona López per al lloc web de la Universitat de Xile, el feminisme té un paper fonamental en les albors de la manifestació social a Xile. «”Ni l’esclat social ni cap de les expressions democràtiques que hem vist en els últims anys a Xile serien possible sense el feminisme », va sostenir l’acadèmica.

  

fOTO cHILE 1

 Foto: Karla Rivera (Facebook Natalia Aravena)

 

Alejandra Carmona considera que és una victòria amarga; ja que la història és sobre persones a qui van atropellar els seus Drets Humans. Tanmateix, també considera que és satisfactori que la història pugui visibilitzar el conflicte social a Xile a tothom.

 

Curtmetratge Complet AQUÍ

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Teresa Pàmies, homenatge en el centenari del seu naixement

Aquest any és el centenari del naixement de l’escriptora Teresa Pàmies i el Departament de...

Periodista y escritora

Si et resisteixes malament, si no et resisteixes pitjor

    OPINIÓ Imagini que va pel carrer una nit, algú se situa darrere i...

Nadia Llorens i l’aposta per una justícia social global

  Nadia Llorens “Una política crucial que beneficia la humanitat no pot ser retallada. El govern...