Monday 06 July 2026

Monday 06 July 2026

Mèxic: Consolida la Constitució de CDMX drets humans de dones / La Independent / Notícies Gènere

Serà la més progressista del país, assenyala Teresa Incháustegui
La Constitució de la Ciutat de Mèxic consolidarà els drets humans de les dones i buscarà transversalitzar la igualtat de gènere assenyala l’ Instituto de Mujeres de Ciudad de México InmujeresCDMX).

 

 

Teresa Incháustegui Romero, titular de l’organisme, va assenyalar que la conformació d’una comissió redactora integrada per 28 persones constitueix un avanç significatiu, ja que és un grup plural d’especialistes i compta amb la presència de destacades dones, fet que sens dubte permetrà conformar un projecte amb perspectiva de gènere que ajudarà a la consolidació de les polítiques públiques per a la igualtat substantiva en aquesta ciutat, sustentades en el respecte i garantia dels Drets Humans, la igualtat i la no discriminació.

A través d’un comunicat, Incháustegui va manifestar el seu suport i interès en considerar que, “serà la constitució política més progressista del país i va destacar que és un fet històric en què adquireix rellevància la proximitat de les organitzacions de la societat civil i el moviment feminista ampli de dones amb els òrgans de govern de la Ciutat de Mèxic”.

“Ens congratulem que a la Constituent hi participaran destacades feministes, acadèmiques i defensores de drets humans i estem segures que aquest mecanisme de participació incloent enfortirà el dret polític de les dones i les nenes”.

Segons la titular de l’ Inmujeres CDMX, la Constitució de la Ciutat de Mèxic servirà com a base per a una millor qualitat de vida per a les dones i la solució efectiva de les problemàtiques socials que s’enfronten.
L’ Inmujeres CDMX celebra la participació en aquest procés, d’ impulsores dels drets humans de les dones com Lol Kin Castañeda, Clara Jusidman Rapoport, Aide García Hernández, María Leoba Castañeda Rivas, Mónica González Contro, María Guadalupe Loaeza Tovar, Ana Laura Magaloni Kerpel, Ifigenia Martínez Hernández, Loretta Ortiz Ahlf, Maria Roig, Martha Sánchez Néstor, i Alicia Ziccardi Contigiani.

A la Ciutat de Mèxic es va aprovar la despenalització de l’avortament el 2007, la Llei d’Accés de les Dones a una Vida lliure de Violència el 2008 i el matrimoni entre persones del mateix sexe i l’adopció d’infants per aquestes parelles el 2009.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Declaració Calala: En defensa dels drets humans de les dones i de les dones que els defensen

• La violència de gènere és la violació de drets humans més generalitzada, socialment més...

El bloc del diari MARCA fora de joc

Profunda vergonya per un dels continguts de marca.com, concretament el bloc fora de joc, Les...

Es presenta el primer cas de feminicidi d’Oaxaca davant del Comitè CEDAW

Consorcio Oaxaca. Text i fotos. Soledad Jarquín judicialitza el cas de la seva filla María...