Amb “Les alegries del cel·luloide” La Bonne obre un espai per a pensar la imatge fílmica de creadores que han proposat descentraments estructurals en les formes d’entendre la creació i alhora han aportat noves formulacions a la dimensió política de l’acte d’elaborar i produir imatges. De la mà de reconegudes crítiques i directores de cinema, cada mes coneixerem una directora que ha marcat la història del cel·luloide.
Cada mes inclou 3 sessions (Dimarts de 18 a 20h) d’anàlisi de la filmografia de la directora i una sessió de projecció d’un filmescollit per la programadora de la monografia.
Octubre 2012: Imma Merino parla d’Agnès Varda
Agnès Varda és una de les cineastes més lliures de la contemporaneïtat. Les seves constants són la barreja de documental i ficció, de realitat i representació, de naturalitat i artifici. Varda, molt influïda per la fotografia i la pintura, sempre ha inventat les seves pròpies regles de joc concebent i practicant el cinema com a testimoni de la realitat i alhora expressió de l’imaginari. Varda també s’ha plantejat com filmar el cos de les dones i ha reflectit algunes de les lluites i vindicacions feministes.
Seminaris: 9, 16, 23 octubre
Projecció film Sans toit ni Loi (A. Varda, 1984) dilluns 29 octubre
Novembre 2012: Marta Selva parla de Chantal Akerman
La poètica d’Akerman i el seu univers creatiu i polític sobre la mirada, construïts a partir de la relectura dels potencials de la imatge fílmica i la posada en pràctica de nous mecanismes relatius al pacte amb l’espectador, seran l’objecte de reflexió i debat d’aquestes sessions.
Seminaris: 6, 14 (dimecres), 20 de novembre
Projecció film Sud (C. Akerman, 1999) 27 de novembre