Tuesday 21 July 2026

Tuesday 21 July 2026

Internacional – ONU: les activistes rurals i urbanes estan transformant la vida / La Independent / Notícies Gènere

Segons Onu Dones, les activistes rurals i urbanes estan transformant la vida i les perspectives de les dones, de manera que aquest any, s’ha decidit emprar aquest lema que correspon als avenços que s’estan duent a terme. El lema per tant del dia 8 de Març, dia Internacional de les dones, és “Ara és el moment: Les activistes rurals i urbanes transformen la vida de les dones”.

 

 

 Foto:KissPNG.Nigeria mujer agricultora

    

L’any passat es va organitzar un moviment global donant forma a marxes i campanyes mundials, incloses les campanyes #MeToo i #TimesUp als Estats Units i campanyes similars en altres països. Les reivindicacions van des de l’assetjament sexual i el Feminicidi fins a la igualtat de remuneració i la representació política de les dones.

Amb aquestes reivindicacions es porta als carrers del món el tema prioritari de la proper 62a sessió de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona a l’ONU. També en aquest dia tan important per a les dones es vol dedicar atenció als drets i activisme de les dones rurals.

Aquestes dones representen més d’una quarta part de la població mundial, i s’estan quedant enrere en cada mesura de desenvolupament.

Des d’ Onu Dones s’intenta animar a dones del món per a transformar l’impuls en acció, donar poder a les dones en tots els contextos rurals i urbans, convidant-les a  fer homenatjes a les activistes que treballen sense descans.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

A Campeche volen castigar fins a 37 anys de presó a dones detingudes en la marxa 8M

El Patriarcat comença a espantar-se de la força de les dones i intenta, a través...

Cocentaina i Alcoi: Concentració i Teatre i Cinema

CONCENTRACIÓ i lectura del manifest del 8 de Març Dia: divendres 8 de març,...

Laura Gutman i la construcció de la Biografia Humana

“Un món amorós és possible perquè en qualsevol moment, qualsevol de nosaltres, pot decidir...