Tuesday 25 June 2024

Tuesday 25 June 2024

Compartir

Final d’estiu, moltes estrenes de teatre en clau femenína

La nova temporada es presenta amb moltes estrenes i reposicion d’espectacles dirigits per directores i actrius de gran nivell,

Entre altres estrenes destaquem:
La plaça del Diamant, TNC  Sala Gran, des del 28 de setembre fins el 5 de novembre. La novela de Mercè Rodoreda torna amb direcció de  Carlota Subirós. Una vivència universal i tremendament vigent en una posada en escena en clau actual d’una directora, que ja ens ha apropat de manera intimista i contemporània a clàssics catalans com Maria Rosa i Sol solet, d’Àngel Guimerà. Una obra en que elles són protagonistas. Amb, Lourdes Barba, Màrcia Cisteró, Montse Esteve, Paula Jornet, Vicenta Ndongo, Neus Pàmies, Anna Pérez Moya, Alba Pujol, Vanessa Segura, Yolanda Sey. I Clara Aguilar amb la música en directe. (Mireu promocions especials al web [+info]

Ay Carmela!, Sala Beckett.  Del 28 de setembre fins a l’1 d’octubre. De José Sanchis Sinisterra, dirigida per Yolanda Porras i amb l’interpretació de Paula Iwasaki i Guillermo Serrano Amb ¡Ay, Carmela!, escrita l’any 1986, l’autor aconsegueix combinar magistralment l’experimentació formal, la reivindicació política i, a través de la història tendra de dos personatges modestos i miserables, l’homenatge a les víctimes d’una cruenta ferida col·lectiva. En una revisió rigorosa de l’obra de Sanchis no hi pot faltar de cap de les maneres el seu text més conegut, el que més vegades ha estat dut a escena, com també ho ha estat al cinema i que ha merescut premis i reconeixements arreu del món.  [+info]

Miercoles que parecen Jueves. La Gleva Teatre, del 19 de setembre al l’1 d’octubre. Obra en castellà de Juanjo José Millas, dirigida per Mario Gas i interpretada per Clara Sanchis.   
Un thriller amb to de comèdia, amb humor i lluminositat: El poder de la literatura, la imaginació, la realitat i els seus deliris, l’estranyesa com a font de saber o el qüestionamient de la pròpia identitat. Un homenatge a la lectura i a la llibertat de pensament. [+info]

La festa.  Sala Petita TNC. Des del 15 de novembre al  3 de desembre. De Daniela Feixas, Dirigida per Ricard Soler Mayol. Sis relats sobre l’adolescència construïts a partir de confidències reals. Festa, eufòria, ball, excessos i sexe. Un grup d’adolescents intenta digerir tot el que ha viscut en la darrera festa per decidir com encararan la propera festa que se celebrarà aquesta nit al teatre. [+info]

The Party, al Teatre Poliorama, des del 15 de setembre al 12 de novembre. De Sally Potter, dirigida per  Sergi Belbel Amb Queralt Casasayas, Jordi Diaz, Biel Durán, Àngels Gonyalons, Montse Guallar, Marta Ribera i Lluís Soler.
Comedia divertida i deliciosament malvada. Converses creuades entre amics sobre dilemes vitals que giren entorn de tota mena d’assumptes, des del sistema sanitari, a la hipocresia de determinada espècie d’intel·lectuals i progressistes de professió, personatges acomodats que, a l’hora de la veritat, són tot el contrari del que fan veure als altres (i fins i tot a ells mateixos) [+info]

La nostra Ciutat, Teatre Lliure Montjuic, Espai Puigserver. De l’11 d’octubre al 12 de novembre. De Thornton Wilder amb direcció Ferran Utzet. Una obra amb un ampli plantell actoral , en que destaquem especialmente Rosa Boladeras, Tai Fati Paula, Malia Emily Webb, Mercè Pons Isabel Roccatti, Rosa Renom com a narradora. En un teatre, el regidor presenta al públic la vila rural de Grover’s Corners, a New Hampshire (EUA), i els seus habitants: les famílies Gibbs i Webb, que són veïnes. Especialment l’Emily Webb i el George Gibbs, que aviat s’enamoraran i es casaran. Al llarg de dotze anys se seguiran els canvis en la vida d’aquesta parella: de la mundanitat a la devastació passant pel romanticisme. [+info]

Un amor particular. Teatre Condal, Des del 26 de setembre al  15 de novembre.
Una comedia musical d’Albert Solà i d’Andrea Mir. Amb Mara Jimenez i Xavi Navarro. L’Ada i el Xavier són dues persones molt diferents, que viuen en galàxies llunyanes dins la mateixa ciutat, i que passen per un moment personal molt delicat i difícil. L’encontre el provoca una necessitat mútua: el Xavier necessita unes classes particulars peculiars i l’Ada les pot oferir. El Xavier és un empresari d’èxit, un pare de família que viu a un barri acomodat de la ciutat. Aparentment, la vida li somriu, però la relació amb la seva dona fa aigües i una profunda sensació de vida esmorteïda l’envaeix: [+info]

Pot agradar especialment pel seu enfocament

La guerra dels nostres avantpassats, al  Teatre Goya, des del 14 de setembre al 15 d’octubre.  Amb Carmelo Gomez i Miguel Hermoso de Miguel Delibes Adaptació teatral: Eduardo Galán. Direcció: Claudio Tolcachir. Obra en castellà.
Un crit contra la violència de les guerres és la línia mestra de la novel·la de Miguel Delibes “Las guerras de nuestros antepasados”, publicada el 1975. Des del nom del protagonista, “Pacífico”, fins al final terrible de l’obra, l’autor val·lisoletà va defensar al llarg de les seves pàgines la pau davant de la guerra i la no-violència com a camí de vida. Espectacle en castellà. És una obra molt recomanable, que només romandrà un més a Barcelona, abans d’iniciar la seva gira per l’Estat Espanyol [+info ]

The producers; Teatre Tivoli, del 15 de setembre al 20 de novembre; d’ Àngel Llàcer Manu Guix. Amb  una espectacular coreografia de Miryam Benedited.
Max Bialystock és un productor de Broadway arruïnat que, juntament amb el jove comptable Leo Bloom, ordeix un pla per fer-se rics. La idea és aconseguir finançament per posar en marxa un musical i aconseguir que sigui un desastre per quedar-se amb els diners. El títol de l’obra amb el pitjor guió, pitjor equip i els pitjors actors? ‘La primavera de Hitler’. Paradoxalment, aquesta comèdia de Mel Brooks, que va arribar a Broadway el 2001 (la pel·lícula original és de 1967) és el musical que més premis ha rebut de la història. S’espera que aquest musical tingui més exit encara que els anteriors. (Entrades amb antelació i descomptes per grup. Fotos de David Ruano. (Mireu  el Web del Tivoli )

Propostes i participació femenina als teatres més  petits

¿En que momento me hice la moderna y quise ser madre? Teatre del Raval, del 30 d’agost al 15 de novembre. Obra en castellà.
Alguna vegada t’has preguntat què significa realment ser mare? Com ens transforma i com ens enfrontem als seus desafiaments? Prepara’t per a riure, plorar i reflexionar mentre “En qué momento me hice la moderna y quise ser madre” s’endinsa en un viatge íntim i revelador a través de les experiències i emocions de les sis actrius protagonistes en el seu camí cap a la maternitat. [+info]

La muda, Sala Fenix, del 4 al 22 d’octubre.  Direccio: Raquel Arnaiz i Marina Guiu.
Març de 2021. Islàndia. El volcà Fagradalsfjall entra en erupció. Portava avisant varis dies, va fer tremolar la illa tantes vegades que el terra es va tornar inestable i al final va explotar. Uns dies desprès M tambè va explotar. Va pensar que denunciar a l’home que abusava d’ella quan era una nena havia de deixar de ser alguna cosa sols seva. I va entrar en erupció. I va començar a pintar tota aquella lava i a vomitar sense mirar a qui tacava. [+info]

Despertar. Dau al Sec. Del 15 al 22 de setembre. De la cia Didascàlia Teatre. Amb Mireia Vallès, Sílvia Escuder, Jordi Subirà, Isabel Boix i Manel Sans,.
A partir de l’obra Awakenings i d’altres llibres d’Oliver Sacks, l’espectacle s’endinsa en l’experiència profundament emocionant d’uns malalts que, després de passar-se trenta, quaranta i cinquanta anys en un estat pràcticament letàrgic, es “desperten” novament a la vida gràcies a una nova droga experimental, la levodopa. Les complicacions esdevenen insuportables.,[+info]

La Cancó de sempre.  Eolia Teatre. Del 6 de setembre al 24 d’octubre. Amb Ariadna Montoro, Mireia Obregón, Marina García, Mireia Federico, Júlia Turu i Esteve Roig. Pianistes: Andreu Roqueta / Roser Gelis.
Què ho fa que són aquelles cançons senzilles sentides en el bressol les que més em commouen? Què ho fa que sempre vull tornar a casa, fins i tot, quan el camí ja s’ha esborrat? Què ho fa que estimi la meva terra com el nadó estima el batec de la seva mare? [+info]

Cat falling. Teatre Akademia, des del  31 d’agost a l’1 d’octubre.
Cat Falling (aka Katfollin), és una comèdia intergeneracional que retrata amb humor una curiosa relació basada en la tolerància. La Rita té 25 anys, ha acabat la carrera d’antropologia. Per subsistir dóna classes de bateria. També és la percussionista d’un grup de Rock Punk anomenat Cat Falling (pronunciat: que et follin). Lluita per obrir-se pas en una societat inestable i injusta. De Ricard Borrás, i treballa amb la seva filla Aina Borrás [+info]

Rovira v. Rodriguez, Teatre Versus, del  20 de setembre fins al 15 d’octubre. Cristina Clemente i Nelson Valente. Amb Lluïsa Castell, Núria Cuyàs, Mayra Homar, Lide Uranga, Jordi Andújar, Gabriel Beck i  Julian Ponce. Aquest espectacle forma part d’un projecte de creació escènica internacional d’On el Teatre Batega que connecta el teatre de Buenos Aires amb el de Barcelona conjuntament amb les obres que es poden veure a El Maldà (La paella del dijous) i a la Sala Flyhard (Silvia). Històries enllaçades de dues famílies que es poden veure de forma independent o com a trilogia. [+info]

Obres que tornen o bé ja es van estrenar al GREC

L’alegria que passa.Torna al Teatre Poliorama, al 9 de desembre fins el 28 de gener 2024. Obra de Dagoll Dagom. Una idea d’Anna Rosa Cisquella. Text i direcció d’escena: Marc Rosich. Impressionat la interpretació, cant i domini de l’escena, d’Àngels Goyalons, així com de tota la companyia d’artistes joves cantants i ballarines. Molt recomanable com història i com musical! Dagoll Dagom va presentar al Poliorama  fins a finals de maig  l’últim espectacle de creació de la seva trajectòria, i va conseguir un èxit aclaparador. Després d’haver treballat amb textos d’Àngel Guimerà, Mercè Rodoreda o Pere Calders entre d’altres, la companyia torna a portar un clàssic de la literatura catalana a la contemporaneïtat a través de la dansa, la música i el teatre.. [Consultar la gira de l’obra per Catalunya]  

Els gossos, Teatre Borràs. Del 15 de setembre al 15 d’octubre. De Nelson Vakente, amb Mercè Aranega, i Sandra Moncús, entre altres. Es va estrenar al juliol amb gran èxit al Grec. Una celebració familiar destapa un laberint de secrets enterrats en l’ànima fosca de la quotidianitat. Històries d’amors, odis i ressentiments, gravats en les mirades dels gossos de la infantesa que ara es projecten al present. Secrets del cor. Records distanciats pel temps. Què som? Què hem fet? De què tenim por? [+info]

Laly Simon, torna des del 6 de desembre al Romea. Amb Emma Vilarasau, Mont Plans i Júlia Bonjoch.
Lali es una gran estrella reconeguda i molt estimada pel seu públic. Ès una comedianta monologuista amb molta crítica social. Els seus shows són divertitss, irónics i también una mica tràgics, Ës una triunfadora, però ningu sap que pasa al darrera amb la seva vida quotidiana amb la seva mare i amb la seva filla. [+info]

La Trena, torna des del 1 de febrer 2024 al  Teatre Goya
Nova oportunitat a partir de febrer de 2024 per veure l’adaptació de La Trena, de Laetitia Colombani per part de Clara Segura, Cristina Genebat i Marta Marco. Un fulgurant èxit editorial que ha estat durant mesos al capdamunt de les llistes de vendes i ha conquistat la crítica i el públic.[+info]

Amèrica, torna des del 9 de desembre al Teatre Villarroel.
Julio Manrique dirigeix Amèrica, de Sergi Pompermayer, un espectacle per mirar el nostre passat, el dels burgesos catalans, que traficàven amb esclaus africans i com això ens obliga a replantejar-nos la idea que tenim de nosaltres mateixos com a societat. Una proposta amb un repartiment encapçalat per Joan Carreras, Tamara Ndong Mireia Aixalà. Una obra que parla de l’esclavisme d’origen català, sobretot de les dones negres i de la seva discriminació en la societat actual catalana. [+info]

FitzRoy, quatre dones al límit, al Teatre Borràs. Torna el 20 de desembre. Va superar amb èxit la seva estrena, i molta gent es va quedar amb ganes de veure-la.
És molt recomanable aquesta  comèdia de Jordi Galceran (El mètode Gronholm) dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per quatre actrius de primer nivell: Sílvia Bel, Míriam Iscla, Sara Espígul i Natalia Sánchez. [+info]

*Info sobre les estrenes: ADETCA– Graella-cartelera: https://www.adetca.cat/agenda/#agenda-tabs|1

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Nekane Jurado presenta el seu nou llibre a Ca la Dona

El grup La República Feminista de Ca la Dona i la XIDPIC.CAT – XIPVG conviden...

Barcelona: Seminari “La fenomenologia de l’acció en Hannah Arendt” /La Independent /notícies gènere

El Seminari Filosofia i Gènere – Centre de recerca ADHUC organitza, en el marc del...

III Trobada de la Xarxa de Dones Llatinoamericanes i del Carib

Al centre cultural “La Corrala” (Universitat Autònoma de Madrid), tindrà lloc la III trobada...