Tuesday 21 January 2025

Tuesday 21 January 2025

Primer aniversari de l’assassinat de la jove iraniana Mahsa Amini en dependències policials.

Barcelona 12-9-2023

Desde la  XIDPIC.CAT-XIPVG ens hem sumat a la vetlla que ”Amnistía Internacional (AI)” ha fet la nit del 15 i el 16 de setembre, a la Plaça Juan Goytisolo, de Madrid. L’acte ha estat una denuncia de les greus violacions del drets humans comeses per les autoritats iranianes  i commemora el primer aniversari de la mort de la jove iraniana  sota custòdia policial, Mahsa Amini.

Aquest acte s’emmarca dins la campanya “Irán: ¡Mujeres, igualdad y libertad!

Des de l’assassinat de Masha Amini, el 16 de setembre de l’any passat, – diu el comunicat d’AI- les forces de seguretat han reprimit de forma desproporcionada i sagnant, disparant amb munició real, totes les manifestacions de suport a la jove. AI exigeix al govern iranià  que acabi amb aquestes pràctiques per respecte als DD.HH. de les dones i les nenes d’aquell país.

La XIDPIC.CAT-XIPVG també demana suport a la comunitat internacional perquè pressioni a les autoritats iranianes perquè respectin el dret a la llibertat d’expressió, associació i reunió pacífica.


Amada Santos
Presidenta
(XIDPIC.CAT-XIPVG)

Tona Gusi
Vicepresidenta
(XIDPIC.CAT-XIPVG)

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Haití: No hi pot haver reconstrucció o reconciliació

A una sola veu, organitzacions feministes i sindicals van marxar pels carrers de Puerto...

Barcelona: Homenatge a les preses de les Corts, el 14 d’abril / La Independent / Notícies gènere

El reconeixement de la memòria de la desapareguda Presó de dones de les Corts està...

Catalunya: Formació a les dones electes de tot el territori

S’amplia la formació a les polítiques de les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida En...