Sunday 30 June 2024

Sunday 30 June 2024

Compartir

Dones Compositores del barroc

Interpretades per KASSIA. Música de cambra del barroc amb: Laia Saperas (traverso), Teresa Galceran (traverso), Marion Peyrol (violoncel barroc) i Núria Jaouen (clavicèmbal)

 El dia 5 a la tarda a Canovelles nevava, però a Can Palots, desafiant el fred, es va crear un caliu de complicitat amb el diàleg instrumental de les components de la formació Kassia i el públic que gairebé omplia la sala. 


Kassia és el projecte d’un grup de joves intèrprets que treballen i fan recerca plegades des del any 2010. Formades a l’ ESMUC, es van interessar pe la música antiga i, especialment, per les dones compositores dels segles XVII i XVIII. Els instruments que toquen són rèpliques originals i molt sensibles als canvis de temperatura, per això l’afinació amb el fred que feia a la sala, van dir, és un compromís. Un compromís que elles van reptar sabent estar amb decisió, desimboltura i una perfecta maduresa de grup. 

 

kassia1

El temes del programa pertanyen a les autores Isabella Leonarda (1620-1704), Anna Bon (1740-1767?) Elisabeth Jacquet de la Guerre (1665-1729) i Anna Amàlia (1723-1787) totes elles van fer de la composició musical una forma d’entendre el món. En diferents èpoques i ubicades a diferents territoris, també tenen històries personals i professionals diferents. Així com Anna Amalia, princesa de Prusia, per estudiar i composar va tenir d’esquivar la tirania del pare, De la Guerre va estudiar amb els millors mestres, va composar i va poder mostrar i interpretar les seves obres. Va ser molt reconeguda en el seu temps. Per finalitzar el concert el grup va interpretar un tema de Gorg Philipp Telemann (1665-1729) amb una sonata que va dedicar, precisament , a unes heroïnes històriques.

El nom del grup es en honor de l’abadessa Kassia de Constantinople una dona del segle IX que va escriure música religiosa. Pel fet de tractar-se d’una autora, la seva música va trigar molt temps a tenir el reconeixement que és mereixia. 

La música que interpreten ha estat escrita per als instruments amb els que toquen i sonen com si toquessin els àngels, per això, emociona i arriba molt en dins, gairebé com una pregaria. A la sala es va escoltar alhora música i reverents silencis, solos magnífics de clavicèmbal i traverso, pedagogia de la música i merescuts aplaudiments i ovacions.  

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Juanjo Compairé

És necessària la paritat?

OPINIÓ És possible que en tot un país no hi hagi cap dona que...

“Cal incorporar perspectiva de gènere a la prevenció i la salut laboral”

La pandèmia ha tingut greus conseqüències, sobretot per a les dones que solen encarregar-se...

València: Actes i Manifest: LES DONES DIEM PROU

ADHESIO MANIFEST . El dia 7 de març a les 12h al Centre Octubre...