Tuesday 15 July 2025

Tuesday 15 July 2025

Share

Brussel·les: 240 retrats a les parets d’Ixelles /La Independent/notícies gènere/

120 000 cartells enviats DE MÉS DE 100 PAÏSOS

“Inside Out xl  és un projecte artístic participatiu a gran escala que transforma els missatges d’identitat personal en peces de treball artístic. Tothom té el repte d’emprar retrats fotogràfics en blanc i negre per descobrir, revelar i compartir les històries no explicades i les imatges de persones a tot el món. Aquestes imatges pujades digitalment es converteixen en cartells i s’envien de tornada als co-creadors del projecte perquè s’exhibeixen en les seves pròpies comunitats. Aquestes exposicions seran documentades, arxivades i seran visibles pràcticament.”

 

Dona2_Edifici2 Dona2_Edifici3

Inside Out xl – Projecte Fotogràfic a Ixelles

Si passejes per la Rue du Trone i et desvíes cap a St Boniface, els animats carrers africans de Matonge, i l’Ajuntament d’Ixelles, o si ho fas cap a l’altre cantó, el barri d’Etterbeek, et sorprenen i t’impacten cares de gent diversa amb expressions de tot tipus. Són les veïnes i veïns del districte, del barri d’Ixelles (Brussel·les), així com persones que hi treballen o en són clientes i clients habituals han participat en el projecte de fotografia Inside Out xl desenvolupat per l’asbl Zumba en col·laboració amb l’escola professional Edmond Peeters.

Són retrats de dones i homes, joves i grans i també de canalla que hi ha volgut participar voluntàriament. Més d’un centenar de retrats en blanc i negre es mostren en gran format a les parets del barri constituint una zona d’exposició d’art urbà.

Estudiantat de l’Escola d’Arts Aplicades Edmond Peeters  han fet els retrats a diferents carrers, parcs i espais del districte, acompanyats per la fotògrafa Paula Bouffioux i el fotògraf Jeep Novak.

L’experiència ha estat un èxit ja que s’han col·locat a les parets 240 retrats en lloc dels 120 previstos inicialment.

 

 

Dona_Edifici0_copy      Dona_Edifici1

 

     Dona_Edifici2      Dona_Edifici3

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

D’on ve tot plegat?

Que la pel·lícula “Sufragistas” ha passat de puntetes en les cròniques i critiques dels...

8 de març de 2014 a La Independent

La Independent recull i publica en la secció especial del Dia Internacional de les Dones:...

Catalunya: La presidenta de l’ICD al MWC / La Independent / Notícies gènere

“Tenim el repte d’incrementar la presència de les dones en l’àmbit de les TIC” ha...