Tuesday 18 February 2025

Tuesday 18 February 2025

Share

Benestar Social i Família impugnarà una instrucció del Ministeri de Justícia en tràmits d’accés a la nacionalitat

Ho farà per invasió competencial ja que segons el Departament aquesta disposició, publicada al BOE del 13 d’octubre, entra en contradicció amb la Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya aprovada pel Parlament i vulnera l’Estatut d’Autonomia en l’article 138.1. També obvia els informes d’integració que poden tramitar les comunitats autònomes gràcies als canvis introduïts a la Llei de registre civil amb la darrera reforma de la Llei d’estrangeri. 

El conseller Josep Lluís Cleries ha afirmat que “estem davant d’una prova més de l’actual procés de recentralització i aprimament de l’autogovern de Catalunya que protagonitza el Govern espanyol”. El conseller formalitzarà en breu un requeriment previ al Ministeri de Justícia perquè retiri o modifiqui la Instrucción de 2 de octubre de 2012, de la Dirección General de los Registros y del Notariado, sobre determinados aspectos del plan intensivo de tramitación de los expedientes de adquisición de la nacionalidad española por residencia. En cas contrari, el Departament impugnarà la instrucció.

envaeix competències de la Generalitat de Catalunya, entra en contradicció amb Llei 10/2010 d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya aprovada pel Parlament i vulnera diversos punts de l’Estatut de Catalunya, especialment de l’article 138.1 en matèria d’immigració.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

23 de setembre Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual

Es calcula que en són víctimes fins a quatre milions de persones, prop d’un milió...

“Dones que lluiten. Històries que inspiren”: Teresa Cortina Cirera

Teresa Cortina Cirera tota una vida de lluita pels drets de les dones, pels drets...

ÀUDIO – Estat d’emergència a Puerto Rico

Font: Red Nosotras en el Mundo Temes: Violència, Feminismes País: Puerto Rico Data de creació:...