Sunday 05 April 2026

Sunday 05 April 2026

A Campeche volen castigar fins a 37 anys de presó a dones detingudes en la marxa 8M

Per Alexa Paoletti Mandujano.SemMexico

El Patriarcat comença a espantar-se de la força de les dones i intenta, a través de la força i la violència, impartir càstigs. La governadora de Campeche, està d’acord a que sigui «reparat» el mal. De les 14 participants detingudes en la marxa, dues són acusades com a responsables d’agressions contra policies

La governadora de Campeche, Layda Sansores Sant Román, està d’acord en que les dones detingudes en la marxa del 8 de març, siguin castigades amb penes d’entre 25 a 37 anys de presó a causa de les agressions comeses contra policies.

“Hi ha dones i dones. Les que van intentar cometre l’homicidi, aquestes no tenen perdó, no hi ha manera de fer res per elles. Que el jutge decideixi, que reparin el mal, si més no els costarà tots els vidres que van trencar fins a l’últim”, va expressar la mandatària estatal en el seu programa Martes del Jaguar.

De les 14 participants detingudes en la marxa, dues van ser identificades com a principals responsables d’agressions contra policies, acusades per la Fiscalia General de l’Estat de Campeche per intent d’homicidi qualificat en grau de temptativa, a més de danys al Palau de Govern. Per això, van ser traslladades al penal de San Francisco Koben. Sansores va destacar que el delicte del qual se’ls acusa es castiga amb penes molt altes, per la qual cosa passarien “els millors anys de les seves vides a la presó”.

L’acusació sorgeix després de presumptament calar foc als escuts dels agents que romanien en el recinte governamental.

L’agent policíaca identificada com a Perla Jaquelin va declarar que va ser copejada amb un martell i va experimentar temor quan van calar foc. Per part seva, l’agent Cristy Salazar va assegurar que no van agredir a les participants, per la qual cosa no es va imaginar que en el moment d’aixecar l’escut serien ruixades amb gasolina.

Finalment, la governadora va advertir que les participants que van cometre actes de iconoclasia seran sancionades legalment i hauran de netejar les pintades realitzades durant la protesta.

Foto: Programa «El martes del jaguar» de Layda Sansores.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Especial 8 de març 2012. Un Dia Internacional de les Dones més reivindicatiu que mai

En aquest especial 8 de març hi trobareu els manifestos i les convocatories del moviment...

Roda de premsa, VI Trobada Internacional de la RIPVG

Barcelona va acollir, del 15 al 17 d’abril de 2016, la VI Trobada Internacional...

“El talent femení ja hi és però cal que sigui visible” diu Ma. Carme Bufí

Aquesta emprenadora i directiva, que ha participat en el programa “Fem.talent” de la Unió Europea,...