Sota aquest títol Peix & Co , la 1a agència de comunicació en femení de l’estat espanyol va convocar a més de 100 persones per celebrar el seu 10è Aniversari, el dimarts 29 de novembre amb una taula rodona-debat-tertúlia a 4 veus a l’Aula Magna de la Universitat Abat Oliba de Barcelona.
Més de 100 empresaris, publicitaris, creatius, banquers, universitaris i professors (homes i dones) debateren sobre el masculí i el femení en la comunicació, la construcció de marques i la publicitat, amb la complicitat, experiència i visió de tres grans publicitaris, empresaris i líders d’opinió com Fernando Martorell, Robert Rodergas i Ildefonso García-Serena i la sòcia-fundadora de Peix & co, Gemma Cernuda-Canelles. La periodista i bloguera Carme Freixa va conduir, incitar i moderar el que fou més aviat un programa Magazine.
A l’Aula Magna es va dissertar sobre la nova etapa del consum i de la creació de marques que, parafrasejant el futuròleg Alvin Toffler, es tracta de l’anomenda: La tercera Ona, La femenina.
Va ser molt revelador com davant un mateix anunci homes i dones en feien diferents interpretacions i com la suma de les dues visions obria un nou camí per l’empatia amb el mercat. Des de les campanyes del “posa-te’l posa-l’hi” de fa 20 anys, a la sèrie Madman, o a la indústria automobilística que invisibilitza a les dones com compradores i d’aquí la urgència d’unir el masculí i el femení per ser “Bilingües” i sumar.
Tothom estigué d’acord en que la Publicitat no incorpora en els processos creatius a les dones i això representa una perdua d’oportunitat de negoci i de connexió amb la consumidora-ciutadana. Només hi ha un 3% de Directores Creatives en les agències de publicitat i en canvi més d’un 80% de les decisions de compra del mercat les prenen les dones.
Es va iniciar el bloc ELLAS DECIDEN , 1r Bloc de Branding Femení en castellà i durant tot el debat en una macro pantalla es veieren dades útils per a la taula rodona.
La Fila-Zero va participar amb reflexions durant 1 hora que ben segur propicien més debats. Una de les frases pronunciada ala fila zero i que porta al debat fou: ” Unim Bellesa i Utilitat! Per connectar amb les dones”.