Una informació redueix la imatge de jugadores de voleibol a un “cul ben format”
La concepció de l’anomenat esport femení per part d’un dels diaris d’informació esportiva més important del nostre país, el Marca, és denigrant, no només per a les dones esportistes, sinó per a totes les dones. Així ho mostra un dels continguts de marca.com, concretament el bloc ‘fora de joc, Les natges del voleibol’, on apareix una sèrie de fotografies dels culs de les jugadores de voleibol de diferents equips, com si es tractés de la informació més rellevant.
La periodista Maria Eugenia Ibáñez, molt reconeguda a Catalunya tant per la seva tasca com per la seva trajectòria periodística, assegura estar “indignada” amb el contingut d’aquest web del diari Marca i afirma que ha enviat la informació a l’Instituto de la Mujer “per si consideren oportú prendre alguna mesura”.
Precisament, la directora general d’aquest organisme, Laura Seara, va afirmar ara fa uns mesos que “malgrat els esforços per assolir una major atenció en els esports femenins i en els considerats com a minoritaris, tots els propòsits es veuen eclipsats, per l’estructura de sensibilitat masculina dels mitjans de comunicació”. “Falta respecte a l’hora de transmetre segons quines notícies i es prioritza la part eròtica de la dona esportista abans que la seva tècnica. Molt sovint es mostren imatges morboses”, criticava. Veient la “informació” difosa pel diari Marca, no li faltava raó.
Maria Eugenia Ibáñez forma part de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC) i col·labora amb la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género (XIDPIC.CAT, a Catalunya) i amb La Independent (agència catalana de notícies amb visió de gènere). Aquesta periodista, amb 36 anys d’exercici periodístic diari, ha enviat una carta al director del Marca en la assegura que “en la meva doble condició de dona i de periodista, haig de dir-li que he sentit molta vergonya”, al veure l’article esmentat.
“Aquest és el seu concepte de l’esport femení? Una natge? No tenen un codi deontològic que els impedeixi reduir la imatge d’una dona a un cul ben format? Amb quins criteris exerceixen vostès la professió? Quins problemes inconfessables tenen els responsables dels continguts d’aquell web per convertit la dona en un simple objecte visual? Com consenteix vostè que es denigri la dona d’aquesta manera?”, increpa la professional al director de la publicació.
Maria Eugenia Ibáñez conclou la seva carta afirmant: “Estem en el segle XXI, hi ha una llei d’igualtat que persegueix la violència masclista i vostès agredeixen la dona a través de tractaments indignes. Limitint-se a comportar-se com a éssers racionals, informin sobre l’activitat esportiva de la dona, que no ho fan, i controlin les seves frustracions d’una manera més intel·ligent”.