Dissabte 20 abril 2024

Comunicat: Àngel Ros incompleix els compromisos signats amb les ONGD en polítiques de solidaritat i cooperació”

Les ONGD seguim esperant, amb urgència, les explicacions de Ros: “Per què incompleix el compromís de l’1% que va signar fa uns mesos?”

La publicació del comunicat “Àngel Ros incompleix els compromisos signats amb les ONGD en polítiques de solidaritat i cooperació” ha generat nombroses declaracions als mitjans i a les xarxes socials des de l’equip de govern a la Paeria. Malauradament, però, encara no hem rebut cap resposta efectiva i clara a les preguntes que seguim formulant, evidenciant un cop més una falta de comunicació i de transparència pressupostària del govern municipal.

1. Per què Ros incompleix de manera flagrant en els pressupostos 2012 el Compromís Municipal Contra la Pobresa, que ell mateix va signar fa uns mesos, de destinar, com a mínim, l’1% del pressupost a Cooperació i Solidaritat?

2. Per què es decideix aquesta retallada majúscula de manera unilateral, sense gota de diàleg previ amb el teixit associatiu de la ciutat, donant l’esquena a instruments de participació com el Consell Mixt de Cooperació de l’Ajuntament de Lleida?

3. Quins càlculs fa el senyor Ros per afirmar “Estem prop del 0,6% i durant 2012, amb nous ingressos d’altres administracions, assolirem 0,7%”?

4. Quina resposta dóna a les 20 entitats que encara esperen la convocatòria de Cooperació 2010-2011 per valor de 401.000 euros que s’hauria d’haver resolt fa un any i que ni tan sols té notificació oficial a dia d’avui?

Moltes explicacions pendents que exigim que siguin donades abans de l’aprovació dels pressupostos. El teixit associatiu de Lleida que treballa en solidaritat i cooperació viu amb alarma les xifres que hem pogut llegir als mitjans de comunicació. Les 37 ONGD que integren la Coordinadora i l’altra vintena d’entitats que en reben suport, esperen respostes immediates, en els propers dies. Unes respostes que entenem que s’han de fer arribar, en primer lloc, des de la proximitat i a través dels canals establerts (com el Consell Mixt de Cooperació, espai de política participada amb el sector de la cooperació i solidaritat creat al 1995) i no pas a través exclusivament dels mitjans de comunicació.

Lamentem haver llegit als mitjans afirmacions com la del tinent d’alcalde de Serveis a les Persones Josep Presseguer, titllant de “falses” les dades que exposa la Coordinadora. Li recordem al sr. Presseguer que aquestes dades no surten de la Coordinadora, senzillament perquè la Paeria en cap moment ens ha facilitat cap informació.

Les dades, com sap, surten d’un mitjà de comunicació que va assistir a la roda de premsa unilateral convocada per vostès en dia festiu a les 16h de la tarda.

També és desconcertant i sorprenent que la Sra. Montserrat Parra, tinent d’alcalde, digui que la denúncia impulsada per la Coordinadora són “Declaracions interessades”. Pot aclarir a les ONGD de Lleida què vol dir amb aquestes paraules? Li avancem que, efectivament, són “interessades”, perquè tenim tot l’interès del món en què pugui mantenir-se l’activitat que fan aquí i al Sud tantes entitats de Lleida cercant la justícia social i lluitant contra les desigualtats.

Seguim esperant respostes. La Coordinadora i les entitats que en formen part, exigim: compliment dels compromisos i explicacions immediates amb total transparència. Des del malestar que genera l’incompliment de compromisos que ens porta a aquesta retallada inadmissible, emprendrem des de la responsabilitat les accions de denúncia que considerem oportunes.

comunicacio@coordinadora-ongd-lleida.cat
www.coordinadora-ongd-lleida.cat

Madrid: ACTE Crims de paper. la novel·la criminal escrita per dones / La Independent / Notícies gènere

Amb l’acte* “Crímenes de papel. La novela criminal escrita por mujeres” es presenta a...