Dimecres 22 abril 2026

Dimecres 22 abril 2026

Compartir

Colòmbia: Paloma Soria, Advocada de Women ‘s Link, jutgessa del Tribunal Simbòlic contra la violència sexual

Aquesta advocada i coordinadora de la línia de treball Crims Internacionals de Gènere de Women ‘s Link, serà jutgessa al Tribunal Simbòlic contra la Violència Sexual en el marc del conflicte armat, organitzat per Humanas-Colòmbia, i que tindrà lloc a Bogotà, el proper 26 de setembre de 2011.

Va ser seleccionada per la seva experiència en el desenvolupament d’estratègies que promouen la investigació i processament dels crims de gènere en diferents parts del món. Des de Women ‘s Link, Paloma ha liderat: la presentació del primer cas de crims de gènere que utilitza el principi de justícia universal davant l’Audiència Nacional d’Espanya, el procés d’incorporació dels crims de gènere en el cas del genocidi guatemalenc davant l’Audiència Nacional , la participació en les causes per violacions a drets humans durant la dictadura argentina, i l’elaboració de diversos manuals en espanyol, sobre crims de gènere en el dret penal internacional.
 
“És important comptar amb espais de debat social com aquest Tribunal, ja que permeten visibilitzar els fets de violència que han impactat de manera específica en les dones dins del conflicte, despertar consciència al voltant de la necessitat d’investigar i jutjar aquests crims i entendre l’obligació de reconèixer reparacions efectives per a elles “, assegura l’advocada.

 

Llegiu la noticia a Woman’s link

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

On hi ha normativa hi ha alegria

OPINIÓ Aquest article no té res a veure amb el feminisme (o sí) ni tan...

Nova York: Salven la seva vida 90 milions de nenes i nens en els últims 20 anys /la Independent / Notícies gènere

El Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF) ha informat avui que...

El Govern lamenta la confirmació avui, 31 de maig, de la mort d’una dona víctima de la violència masclista fa un any a Terrassa

Les proves forenses fetes a unes restes òssies trobades a principis del mes de maig...