Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Compartir

Catalunya: La Comissió Interdepartamental de la Sida aprova el Pla d’Acció enfront del VIH i altres ITS 2016-2020 / La Independent / Notícies gènere

La Comissió Interdepartamental de la Sida a Catalunya (CISC), reunida aquesta setmana a Barcelona i presidida pel Conseller de Salut, Antoni Comín, ha aprovat el Pla d’Acció enfront del VIH i altres ITS 2016-2020.

 

Les actuacions recollides en aquest Pla es despleguen sota quatre eixos fonamentals: millorar el monitoratge i l’avaluació establint innovacions en la recerca; reduir la incidència i el retard del diagnòstic; millorar l’atenció integral i la qualitat de vida de les persones que viuen amb aquestes infeccions i promoure una resposta social constructiva fomentant la inclusió social i fent front a l’estigma.

El Pla s’ha elaborat des d’una metodologia participativa que dóna veu a les institucions, a la comunitat científica, al món local i al tercer sector. D’aquesta manera es presenta un pla sostenible, dinàmic i viable des del consens, en el qual han participat prop de 50 organismes i entitats.

Aquest Pla preveu 16 objectius generals, 42 d’específics i 146 actuacions, que van des de la vigilància epidemiològica a la atenció sanitària i social, passant per la prevenció i el diagnòstic precoç, tot mantenint els principis d’equitat, respecte a la diversitat i no discriminació. La inclusió de les ITS (infeccions de transmissió sexual) i de la perspectiva qualitativa en el seu disseny ha permès enriquir aquest document, que ha de ser el marc d’acció de les polítiques que en aquest àmbit es despleguin a Catalunya.

La CISC és un òrgan col·legiat liderat pel Departament de Salut i que aglutina els diferents Departaments de la Generalitat, entitats i sectors involucrats en aquest àmbit. Creada l’any 1999, té com a finalitat facilitar l’adopció i la implementació de les mesures necessàries per evitar la propagació de la infecció pel VIH, la millora de la qualitat de vida de les persones infectades i la continuïtat en la creació d’un entorn favorable per integrar les persones afectades.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

L’equiparació dels permisos parentals

OPINIÓ Els Homes Igualitaris commemorem un any més el 19 de març, el Dia de...

INE Bolívia aplicarà un enfocament de gènere al Cens 2022

Encara que no entra en detalls respecte a la informació, l’Institut Nacional d’Estadístiques de Bolívia...

V Jornades Marçalianes

La Fundació Maria-Mercé Marçal (Fundació mmm) organitza les V Jornades Liquid – Esglai: Desglaç....