Dijous 25 abril 2024

Dijous 25 abril 2024

Compartir

Cap a la igualtat en la cinematografia

 

( Imatge CIMA-home)

 

“No pots estar parlant seriosament”

Caminant cap a la igualtat en la cinematografia internacional: la unió d’entitats internacionals que treballen la igualtat de la dona en el cinema.

Durant el 63 Festival Internacional de Cinema de Berlín es realitzarà una trobada que reunirà les dones professionals de la indústria cinematogràfica amb la intenció de fixar una agenda internacional des de la qual treballar per aconseguir la igualtat en la indústria del cinema. CIMA participarà activament en aquesta trobada a través de les seves xarxes internacionals: MICA (Mujeres Iberoamericanas del Cine y Medios Audiovisuales) i Ewa (European Women ‘s Audiovisual Network).


Woman-Thinking-eng           (foto Ewa)                     

La trobada “You Cannot Be Serious – A Discussion on the Status of Women Directors”, una iniciativa de l’Dortmund / Cologne International Woman Film Festival i el Athena Film Festival de Nova York, reunirà el 15 de febrer a Berlín a les representants de Festivals de Cinema i Xarxes Internacionals dedicades a l’ingrés, enfortiment i distribució de pel·lícules que tinguin dones en càrrecs directius.

Per primera vegada els festivals i xarxes internacionals que donen suport a la participació equitativa de la dona en el cinema estan treballat juntes per alçar la veu a l’uníson i posar en evidència la problemàtica que hi ha d’equitat a tot el món. Aquesta és una trobada històrica que consolida i posa en comú el treball que es realitza en diferents latituds tant a nivell estadístic, en programes de suport, networking, debat i distribució.


directora_1

(foto Ewa)

 

Declaració d’Icíar Bollaín

(Text de presentació de la jornada per a la premsa internacional)

“A Espanya només el 7% dels directors de cinema són dones. La xifra és una mica millor per a les guionistes. Al món sencer és la mateixa la història i en molts països, fins i tot pitjor. És possible imaginar un món on menys del 10% de les pel · lícules estiguessin escrites o dirigides per homes? Parlem molt de ‘diversitat cultural’, però a la vegada marginem l’experiència vital de la meitat de la població, o accedim a aquesta experiència per la interpretació que fan els homes d’ella.

Les pel·lícules expressen com som, com són els nostres sentiments més íntims, com somiem, lluitem, estimem. Les pel·lícules creen models i retraten les nostres societats. Poden ser testimonis del nostre temps. Com podem deixar que es compti només la meitat? Que mostrin la meitat de testimonis. Que es retrati només la meitat. I com podem anomenara-ho diversitat o fins i tot dir que és representatiu? Com podem perdre tanta riquesa? La gran pregunta, com subratllen les meves col·legues en aquesta reunió, és com canviar això i enfortir aquest mitjà meravellós on tenim el privilegi de treballar “

 

Programa de la Trobada

La jornada començarà amb Britta Lengowski, Responsable de Distribució dins del Film und Medienstifung NRW, i Silke J. Räbiger, directora del Dormund / Cologne International Women Film Festival, que donaran la benvinguda a les participants i assistents.

Posteriorment, hi haurà una presentació a càrrec de Kate Kinninmont, representant de l’entitat Women in Film UK, després de la qual Francine Hetherington Raveney, coordinadora de Ewa – European Women ‘s Audiovisual Network-oferirà les noves estadístiques de taquilla i èxit nacionals de les pel·lícules dirigides per dones a Europa. Tove Torbiörnsson, de l’Institut de Cinema Suec, compartirà l’experiència de la seva institució amb el “Swedish Film Agreement”.

Després d’aquestes presentacions es realitzarà un panell per presentar les xarxes internacionals de recent creació, el seu treball i els seus objectius. En aquest panell participaran Francine Hetherington Raveney (ewa European Women ‘s Audiovisual network), Mariel Maciá (MICA, Dones Iberoamericanes del Cinema i Mitjans Audiovisuals), Kim Yutani (Sundance Film Festival, Programmer, tbc), Melissa Silverstein (Int Women’ s Film Festival). ( Llegiu el Programa).

 

mail.google.com

 

La primera protesta a Cannes

“You Cannot be Serious” va ser el crit de la primera protesta internacional, el 2010, amb la qual les professionals del cinema demanaven una representació justa de les dones al Festival de Cannes. “Aixequem les nostres veus amb l’esperança que això no passi mai més. Estem observant i no callarem “. I, de fet, dos anys després, el 2012, les professionals van aconseguir que el món sencer escoltés la seva crítica davant el nou menyspreu sofert al certamen internacional. Un festival en què en tota la seva història només una dona ha conquerit la Palma d’Or, Jane Campion el 1993 i va compartir el premi amb Chen Kaige. Només quatre dones han guanyat primers premis a Venècia i Berlín, i l’Oscar a Millor Direcció només l’ha rebut una dona, Kathryn Bigelow.

Malgrat aquestes estadístiques alarmants, les organitzadores d’aquestes taules rodones estan convençudes més que mai que les pel·lícules fetes per dones compleixen amb els estàndards internacionals tal i com estan definits pels festivals de renom.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Gaza: Tensió sense límits a Palestina / La Independent / Notícies Gènere

A principis de juliol Israel va denunciar l’assassinat de tres estudiants colons israelians a prop...

tere moll

Òvuls digitals?

  Fa pocs dies esmorzàvem amb la notícia què dues grans empreses tecnològiques de Silicon...

Grup de Coeducació. Ensenya’m la llengua inclusiva

   

...