Dijous 18 abril 2024

Dijous 18 abril 2024

Compartir

Biocultura, una fira dirigida per una dona des de fa 22 anys


Àngels Parra, presidenta de l’associació Vida Sana i directora de BioCultura*, ens parla d’aquesta Fira que en la seva XXII Edició, des del dijous 7 al diumenge 10,  es realitza al Palau de Sant Jordi a Barcelona.

Biocultura ha pasat de ser una fira alternativa a convertit-se en un gegant del benestar, en la fira més important de productes naturals, ecològics, d’alimentació, cosmètica, agricultura, etc…de l’Estat Espanyol. Ha anat creixent any darrera any, gràcies a l’equip que lidera una dona emprendedora, Angels Parra, i a una filosofia que s’ha mantingut des del principi, en no aceptar la presència d’empreses no respectuoses amb el medi ambient o amb formes de producció no acceptables per a la comissió d’admissió.

alt

Com a fundadora de Biocultura, quina es la seva valoració d’aquesta edició d’una fira, d’un recorregut tan llarg i exitòs. Què és el més important que proposa Biocultura des de els seus inicis?

BioCultura proposa, des dels seus principis, una revolució integral per a poder viure en harmonia amb el nostre planeta. Això es manifesta en actes quotidians conscients, responsables; alimentació ecològica, salut natural, bio-construccció, cosmètica ecològica, altres formes d’educar, altres formes de criança… Sempre, en harmonia amb la Terra.

Per aquesta Fira, que la seva associació Vida Sana, la fa també amb molt d’èxit a Madrid i Bilbao, quin equip de gestió ha format?, quin és el paper de les dones en aquest equip?

En el nostre equip hi han més dones que homes però aquí no hi ha cap competència. Nosaltres treballem i vivim molt a prop de la terra i això vol dir que la nostra manera de fer és molt femenina, per què la terra és femenina. Els homes que treballen amb nosaltres són homes de la tercera via: es a dir, homes que ja no són ni els homes autoritaris de temps enrere ni homes feminitzats de la posmodernitat, són homes flexibles que saben treure la part masculina quan cal i la part femenina quan toca, segons cada moment.

alt

Segons la seva experiència, creu que a les dones els interessa més el consum ecològic i practiquen més l’agricultura biològica?. Per què. Tenen dades sobre això?

Les estadístiques mostren que, en bona mida, el perfil de consumidors i consumidores de tipus ecològic correspon a dones d’entre 30 i 60 anys, amb bon nivell cultural, mares de família, amb cert poder adquisitiu… Però, realment, això no seria ja del tot majoritari, ja que, cada cop més, al consum “bio” s’hi sumen noietes més joves, àvies preocupades per la seva salut i la de la seva família, i molts homes que volen viure tot respectant les lleis de la Natura.

Quan va començar a treballar per a fomentar l’agricultura ecològica i el consum de productes sans i biològics?. Com va començar Biocultura?

Fa 35 anys que hi treballo. Tot ha canviat molt. Abans la gent del sector era molt activista. Ara ja arribem a tothom, gent de totes les procedències, cultures, sectors socials… BioCultura va començar a Madrid en una trobada amb Enrique Tierno Galván, “El Profesor”. Es tractava de fer quelcom per canviar el món. I aquí som ara, 30 anys desprès. La fira va començar a Madrid, però tot l’equip era català. Al principi, vàrem trobar a Madrid més recolzament que a Catalunya. “Ningú és profeta en la seva terra”.

alt

Sembla que el menjar ecològic no està en crisi, i que es molt més que una moda…Vostè creu que els productes ecològics són accessibles per a tothom?

Sí. No hi ha dubte. És necessari canviar el nostre “xip” agroalimentari. Una manera de canviar és menjar ecològic, molt més vegetal, més cru, més local… Això no surt més car, sinó al contrari. Més cereals, més llegums.

Què aporta el festival ecològic Mama terra?. Es una forma de promocionar Biocultura entre la mainada?

La idea és que les criatures creixin amb consciència, respecte per la Natura… I, a MamaTerra, aprenen tot jugant. També volem dir que en l’educació han de canviar moltes coses. El nostre model educatiu, més enllà de l’educació privada o pública, de la Llei Wert, etc., és un model obsolet, caduc. Les aules tenen que sortir més a la Natura, parlar d’espiritualitat profunda, d’harmonia, d’altres cultures, canviar els paradigmes productius, etc.

Què opina de la tendència als horts urbans per a consum comunitari i personal, dels últims temps?

És genial. El meu marit té un hort i pràcticament totes les verdures que consumim a casa són ecològiques, locals, pròpies i tenen molta “báraka”.

(*) BioCultura serà al Palau Sant Jordi . Mireu activitats i programa.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Tenir un fill a qualsevol preu

  OPINIÓ No tots els desitjos han de ser satisfets. De vegades, perquè és impossible....

Mediterrània: nova Fundació de Dones de l’Euromediterrània / La Independent / Notícies gènere

La nova entitat, Fundació de Dones de l’Euromediterrània, té seu a l’IEMed (Barcelona) i durà a...

8M. Juntes, diverses i rebels som imparables!”

Per Tona Gusi, Amada Santos . Fotos Amada Santos i Àngels Pujol  Les feministes som aquí...