Retrospectiva dedicada a la directora colombiana Marta Rodríguez. Les dissidències femenines irrompen en la programació.
A la secció Panoràmica la mirada feminista de les directores contemporànies hi intervenen les narratives hegemòniques i generen interferències en els enunciats i en les formes.
El qüestionament dels mandats de gènere a Queen Lear (Pelin Esmer), les revoltes quotidianes i afectives a For your sake (Ronja Hemm), el lideratge de les dones saharianes a Laatash (Elena Molina), la fabulació d’una autodefensa feminista a Meu nome é Bagdá (Caru Alves de Souza) o el desafiament de les lògiques narratives occidentals a In the Name of Scheherazade or the First Beergarden in Teheran (Narges Kalhor) en són alguns exemples.
Altres films fan una immersió pels trajectes de la memòria i els processos de construcció de la història: Xulia (Lur Olaizola) medita sobre una història personal d’addicció i esdevé un record de les víctimes de l’heroïna i la SIDA, The Archivettes (Megan Rossman) registra la història de l’arxiu de cultura lèsbica més gran del món, Queer Genius (Chet Catherine Panake) documenta la vida i obres d’artistes inspiradores de la cultura queer nord-americana, The Cancer Journals Revisited (Lana Lin) rellegeix el clàssic literari d’Audre Lorde i el curtmetratge Una dedicatoria a lo bestia (Colectivo Nucbeade) especula de manera lúcida al voltant de la repressió de les lesbianes a l’Espanya franquista i de la transició.
A la selecció no hi falta l’especial sentit de l’humor de Terroir (Dawn Westlake) i de Hitting my Head on the World (Anna Vasof).