Dimecres 13 maig 2026

Dimecres 13 maig 2026

Barcelona: CONFERÈNCIA Jean-Luc Nancy parlarà del seu llibre “La comunitat revocada” / La Independent / Notícies gènere


foto:filosofico.net

El filòsof francès Jean-Luc Nancy impartirà una conferència al voltant del seu últim llibre, La comunitat revocada, en diàleg amb Joana Masó (Centre Dona i Literatura) i Felip Martí-Jufresa (ISDAT-Institut Supérieur d’Arts de Toulouse), i els/les artistes de l’exposició “La realitat invocable”, comissariada per Montse Badia al MACBA.

 

Partint de la publicació del seu llibre, ja clàssic, La comunitat desobrada (1983), Jean-Luc Nancy parlarà de la pregunta per la comunitat avui i el caràcter “comú” de l’existència, alhora com un element d’igualtat irreductible anterior a tota distinció però també com allò compartit que només existeix en la relació. Per a Nancy, es tracta d’una pregunta tant política, que toca debats contemporanis sobre el comunitarisme i la identitat nacional, com filosòfica, d’una “ontologia del nosaltres”.

*La conferència serà en francès amb traducció simultània. Entrada lliure. Aforament limitat.

 

Més informació

 

Dilluns 26 de maig de 2014 a les 19h30.Auditori del MACBA, Museu d’Art Contemporani de Barcelona Plaça dels Àngels 1, Barcelona

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Actual

No podem oblidar

OPINIÓ Recorde que fa vint anys ja vaig comprar el llibre que Juan José...

M. Àngels Cabré. ‘El llarg viatge de les dones’

A “El llarg viatge de les dones. Feminisme a Catalunya”, M. Àngels Cabré dóna...

Dones africanes, constructores de pau i símbols de reconciliació comunitària

La kenyana Fatuma Ahmed i la congolesa Adèle Safi critiquen l’estereotip que només les veu...