Tres candidates cap de llista a Barcelona: Ada Colau de Barcelona Comú, Carina Mejias de C’s i Maria Jose Lecha de la CUP
En aquestes eleccions, com en la majoria de totes les que s’han realitzat des del principi de la democràcia, la practica de la misogínia no és una opinió, sinó una realitat patent, tot i que la estadístiques diuen, que hi ha més homes menys preparats treballant en política que dones.
Foto:Amada Santos
A Barcelona hi ha tres dones caps de llista per a les municipals, pertanyen a diferents partits i tendències polítiques. És difícil descobrir el nom de les dones incloses en les llistes electorals per al pròxim 24M, per la qual cosa és evident que la participació de les dones en la presa de decisions en política, passa pel sedàs del patriarcat. Les tres candidates cap de llista són: Maria Jose Lecha de la Cup, Ada Colau de Barcelona Comú i Carina Mejias de C’s.
Una d’elles, Ada Colau cap de llista de Barcelona En Comú, on hi ha integrades diferents formacions: Guayem, IC-V, Podem, Equo i Procés Constituyent, ahir va fer el seu míting final a Plaça Catalunya, epicentre de les grans mogudes del 15 M, lloc emblemàtic dels moviments socials.
En el seu discurs la Colau va dir “voldran desmobilitzar-nos amb la por, provocar-nos i atacar-nos personalment, però davant de tota aquesta crispació, hi ha la nostra il·lusió, perquè encara que els pesi canviar-ho tot és possible”.
Quan acabava el míting Ada Colau va fer una referència molt important a les dones: mares, àvies, activistes de triple jornada, dones que han realitzat un treball titànic, aixecant llars, criant fills i filles en situacions de gran precarietat, éssent dones valentes i grans activistes pel canvi social i la llibertat. Per a elles va ser la gran ovació final de les persones que hi assistiren.