Dimarts 29 setembre 2026

Dimarts 29 setembre 2026

Compartir

Alemanya: Igualtat salarial per Llei / La Independent / Notícies Gènere

El govern alemany, està duent a terme un procés important pel que fa a la igualtat entre homes i dones amb l’aprovació, el dimecres 11 de gener, d’una llei que pretén garantir percebre pel mateix treball igual salari.

 

 

 Manuela Schwesig. Foto:Die Welt

  

La norma aprovada contempla que les empreses de més de 200 persones ocupades, hauran d’informar dels criteris que determinen el sou que percebran les treballadores i els treballadors. Es pretén així assegurar que els criteris que determinen els salaris que guanyen, siguin facilitats a les persones ocupades que ho demanin, perquè aquestes siguin conscients que estan rebent el salari que els hi correspon, va explicar  Manuela Schwesing, la ministra alemanya de Dona i Famílies.

Alhora, les empreses de més 500 persones, estaran obligues a esforçar-se fins arribar a igualar les remuneracions.

A Alemanya el salari brut de les dones en comparació als homes és, de mitjana, un 21% menor. Pel que fa a homes i dones amb les mateixes qualificacions i ocupacions la diferència s’ha reduït a un 7%.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Barcelona: Edició de gènere Curs Presencial al CPC

Per Redacció CPC Els objectius d’aquest curs, que es farà al Col·legi de Periodistes de...

FSM 2013: De Porto Alegre a Tunísia. Per primera vegada un Fòrum Social al Magreb

Han passat gairebé dotze anys des que es va celebrar el primer Fòrum Social...

Prostitució a Barcelona. Qui respondrà a les demandes de la síndica?

OPINIÓ El divendres 27 de febrer, la Síndica de Greuges de Barcelona presentava el seu...