Divendres 02 octubre 2026

Divendres 02 octubre 2026

El Parlament es compromet amb el dret a l’avortament i dona suport a les seves defensores

El Parlament ha reafirmat aquest dimecres, 30 de setembre de 2026 amb una declaració institucional el seu compromís amb el dret a l’avortament i amb el dret de totes les persones a decidir lliurement sobre el propi cos i la vida reproductiva. La declaració, impulsada pel PSC-Units, Junts, ERC, els Comuns i la CUP-DT, l’ha llegit aquest migdia la secretària quarta de la Mesa, Judit Alcalá, en el decurs del ple.

El text subratlla que el dret a decidir sobre el propi cos és “part indissociable dels drets humans, la llibertat, la igualtat i la dignitat” i que garantir-lo és una “responsabilitat ineludible dels poders públics”. Per aquest motiu, la cambra es compromet a garantir aquest dret de manera efectiva i equitativa a tot Catalunya per mitjà del sistema sanitari públic, “eliminant les desigualtats territorials” i vetllant perquè “l’objecció de consciència no impedeixi ni endarrereixi la prestació”.

La declaració alerta d'”ofensives reaccionàries” contra els drets sexuals i reproductius, “en un context d’avanç dels fonamentalismes”, i insta les institucions a “reafirmar els drets conquerits, garantir-ne l’exercici efectiu i protegir aquelles persones i organitzacions que els defensen”. En aquest sentit, el Parlament “rebutja els discursos i les actuacions que pretenen fer retrocedir els drets sexuals i reproductius, i també qualsevol forma d’assetjament, intimidació, amenaça o violència contra les persones i els grups que exerceixen, garanteixen o defensen aquests drets”.

Finalment, amb la declaració la cambra reconeix les defensores del dret a l’avortament i els dona suport, i referma el seu compromís amb “una societat en què totes les persones puguin decidir sobre el propi cos i sobre llur projecte de vida en condicions de llibertat, igualtat i dignitat, i en què cap persona no sigui perseguida o amenaçada per defensar aquests drets”.

La lectura de la declaració ha estat seguida des de la tribuna de públic per entitats i persones defensores dels drets sexuals i reproductius.

Declaració institucional

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Maribel Nogue

Neus Català, un Testimoni de Lluita contra L’oblit

OPINIÓ Amb 103 anys Neus Català ha tornat a aconseguir sobreviure a la mort....

La violència no es retalla

Comparaixença d’UGT i CCOO al Parlament de Catalunya: com la crisi impacta de forma directa sobre...

El sistema capitalista ha explotat i abusat de la naturalesa

El sistema capitalista ha explotat i abusat de la naturalesa empenyent el planeta fins a...