Dilluns 19 gener 2026

Dilluns 19 gener 2026

Compartir

Perú: Amazònia contaminada per petroli / La Independent / Noticies de gènere

© Mapuexpress: Pluspetrol en la selva amazónica del Perú

La major part de les selves tropicals contenen reserves de gas i petroli. A l’Amazònia Occidental o Peruana, la producció d’aquests combustibles va començar als anys 20 i la creixent demanda actual està provocant un nou creixement de les extraccions. Un 70% del territori va estar concessionat per l’exploració petroliera entre 1970 i 2009.

La contaminació per petroli ha afectat l’Amazònia peruana durant els últims 30 anys i suposa un perill important per a les zones més verges i remotes d’aquesta regió, segons un estudi realitzat per un equip d’investigació de l’Institut de Ciència i Tecnologia (ICTA-UAB) i del Departament de Sanitat i Anatomia Animals de la Universitat Autònoma de Barcelona que analitza per primera vegada l’impacte de la contaminació de les activitats extractives en l’Amazònia Occidental. L’estudi s’ha presentat aquests dies en la conferència Goldschmidt de geoquímica, a Sacramento, Califòrnia.

La major part de les selves tropicals contenen reserves de gas i petroli. En l’Amazònia Occidental o Peruana, la producció d’aquests combustibles va començar als anys 20 i va assolir el seu màxim nivell als anys 70, però la creixent demanda actual està provocant un nou creixement de les extraccions. Aproximadament el 70% del territori va ser concessionat per l’exploració petroliera entre 1970 i 2009.

Segons l’estudi “no hi ha fins ara estudis publicats que ens indiquin l’impacte de la contaminació de les activitats extractives en les zones verges remotes tropicals. Els nostres resultats mostren que la contaminació ha estat molt estesa per aquestes àrees. L’augment dels nivells de contaminants no es deuen només als vessaments de petroli, també a la perforació i al procés d’extracció, processos que fins ara no s’han controlat eficaçment. Alguns dels contaminants poden passar als humans i molts dels terrenys on es produeixen els vessament són zones d’alimentació per a molts animals, incloses espècies en perill d’extinció”.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

La Independent rep un reconeixement a Mèrida, Yucatán, Mèxic / La Independent / Notícies gènere

En la V Trobada de la Xarxa Internacional de Periodistes amb Visió de Gènere que...

Presentació del Pla d’Igualtat de la Diputació de Girona

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones es presenta el...

Acaben els Tallers de Gènere i Comunicació per a Periodistes i Migrants, primera producció de La Independent

Cal trencar el malefici de la invisibilitat de les dones Les dones migrades són invisibles...