Dilluns 08 juny 2026

Dilluns 08 juny 2026

Compartir

OBSERVATORI DE LES DONES ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ: Nosaltres no publicarem la imatge del carnaval de Reus

 

La Independent se suma a la campanya de l’OBSERVATORI DE LES DONES ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ quan afirma:

Nosaltres no publicarem la imatge del carnaval de Reus, reproduïda abastament al bo i millor de la nostra premsa que, tot i reclamar-se informativament neutral, no s’ha estat de col·locar la imatge a la gran majoria de portades. El motiu: que el Pisuerga passa per Valladolid, que com és ben sabut, és una excusa boníssima per a veure uns pits enormes a primera plana.

La importància que se li ha donat al cartell posa de relleu, una vegada més, el pes (de la palla) pel que fa al tractament per part dels mitjans de comunicació d’allò que afecta a les dones. Si es tracta de pits, s’ofereix la primera plana de la versió digital de molts diaris i un espai destacat en les edicions impreses. I qualsevol excusa és bona: carnavals, pits i culs de treballadores sexuals alliberades de les màfies que les exploten (sense que hi aparegui, és clar, ni el nom ni els rostres dels qui ho fan), triomfadores amb el suficient glamour i regateres… En definitiva, l’espectacle del cos femení.

Ara bé, quan es tracta d’atendre d’altres aspectes que afecten a les dones –i que no donen per a l’espectacle, l’escàndol i el debat fàcil–, quan no és 8 de març ni 25 de novembre, llavors tot són excuses i justificacions. Aleshores escoltem que el tema no interessa, que no és prou rellevant o socialment transcendent, o que ja estan un altre cop les feministes posant en qüestió la bondat i la “igualtat” assolida… Com deia aquella… quanta, quanta guerra!

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Manifest:Per una república catalana lliure de violències masclistes. Dones per la Independencia 25N 2016

L’eradicació de les violències masclistes ha de ser un dels principis fonamentals en la...

Mèxic Ratifica el suport a Michelle Bachelet Jeria per presidir l’ONU

Seria la primera dona a la Secretaria General de Nacions Unides, socialista i feminista. L'exmandatària...

Contra l’amnèsia…memòria: les periodistes que es van atrevir al mig del conflicte armat

Aquí hi ha elles, les periodistes que van buscar la notícia, van denunciar, van publicar...