Dimarts 29 abril 2025

Dimarts 29 abril 2025

Compartir

“Maras vs. bandes llatines”, nou taller de la Comissió de Periodisme Solidari

“Dones i Maras: la història de Alma”. Presentació del documental “Alma, hija de la Violencia”

 

La Comissió de Periodisme Solidari i Huacal organitzen els dies 27 i 28 de febrer i 1 de març, a la seu del Col·legi, els tallers “Maras versus bandes llatines: formació per a l’anàlisi i la diferenciació dels dos fenòmens i estudi de les relacions de gènere al seu interior”.

Durant les jornades s’analitzarà les diferències entre els fenòmens de les bandes llatines i les ‘maras’ centreamericanes, incidint en les diferents causes estructurals que generen aquests fenòmens.

Llibre La Otra Guerra

 

 

Així “Bandes a Centreamèrica: una història de les diferents Maras” serà a càrrec de José Luis Sanz, periodista de El Faro (El Salvador) i Verónica Reyna, coordinadora educació per a la pau, del Servei Social Passionista (El Salvador).

“Maras versus Bandes llatines a Catalunya: el fracàs de les polítiques públiques de seguretat i d’integració a Centreamèrica i desafiaments a Catalunya” serà impartida per José Luis Sanz, periodista de El Faro (El Salvador), Verónica Reyna, coordinadora educació per a la pau, Servei Social Passionista (El Salvador) i Santiago Herrero, sergent membre del Gabinet de Seguretat de la Direcció General d’Administració de Seguretat.

i “Dones i Maras: la història de Alma”. Presentació del documental “Alma, hija de la Violencia”, comptarà amb el ponent Miquel Dewever-Plana, fotoperiodista (Barcelona, Premi Joan Alsina de Drets Humans 2012) i la ponent Isabelle Fougere, periodista (París), director i directora del documental “Alma, hija de la Violencia” (Premi DocLab for Digital Storytelling, International Documentary Festival Amsterdam).

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Catalunya: Com som a les emoticones? / La Independent / Notícies gènere

Havien passat desapercebudes, les havíem incorporat sense pensar-hi a molts aspectes de la nostra vida...

8M: La dona en risc d’exclusió en el món laboral

Foto: Arxiu Fundació Adecco. Aquest 8 de març, Dia Internacional de les Dones, la...

Ma. Àngels Viladot

Gènere i sexisme lingüístic

RESSENYA En aquesta adreça web trobareu l’article de Ute Gabriel and Pascal Gygax (2016)...