Entrevista a Simonetta Roma, coach empresarial i comercial. Formadora en habilitats de lideratge d’alt impacte:
Barcelona, 12 de gener de 2023. Simonetta Roma va sentir des de petita una gran passió per l’autolideratge, el comportament humà i l’aprenentatge constant. És llicenciada en Dret per la Universitat Anáhuac Mayab a Mèxic. Compta amb un màster en eCommerce Management & Organizational Behaviour per Birkbeck College-University of London, i es va certificar posteriorment com a Màster NLP Coach, formadora a PNL (Programació Neuro-lingüística) i coach comercial.
Per circumstàncies familiars i professionals ha viscut a diversos països: a Mèxic el seu lloc natal, a Malàisia durant 12 anys, a Gran Bretanya i actualment a Espanya. Així mateix, és especialista en habilitats de lideratge, vendes i talent i autora del llibre “Manual pràctic per descobrir la teva excel·lència i el seu potencial”.
És formadora de Dones Pel Futur -pertanyent a l’Associació Catalana de Dones Directives i Empresàries-, que va organitzar la jornada “Transforma les teves creences, incrementa les teves finances” en col·laboració amb la Fundació NantiK Lum dins del seu programa de Salut Financera. En aquesta conferència va compartir com aconseguir una vida plena i pròspera alineant l’autoconeixement amb allò que volem aconseguir. L’activitat estava dirigida a dones emprenedores, professionals i directives que volguessin millorar la qualitat de vida augmentant les seves finances.
Aquest projecte està subvencionat pel Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030 el propòsit del qual és brindar als col·lectius vulnerables les eines bàsiques financeres per millorar en aquest camp.
Vostè afirma que “Si veus que no avances a l’àrea financera, el més probable és que hi hagi una creença que t’està aturant”. En quina mesura les creences ens poden limitar o impedir avançar en la nostra prosperitat?
Majorment d’una manera inconscient. Moltes d’aquestes creences limitants quant als diners estan tan arrelades a nosaltres que ni ens adonem que les tenim i quan volem fer alguna cosa aquestes salten immediatament com a mesura “precautòria”. A més, les creences tenen molt a veure amb el nostre diàleg intern. Aquesta conversa que estem tenint constantment amb nosaltres mateixos i que sovint és un diàleg negatiu.
¿Com es poden transformar les creences per incrementar els nostres ingressos? La PNL (Programació Neurolingüística) pot ajudar en aquest sentit?
Primer, reconeixent aquestes creences que tenim. Segon, reflexionant de quina manera ens serveixen. Tercer, reconeixent si aquestes creences continuen sent certes, si són realment les nostres o les hem anat recollint al llarg de la nostra vida. Un cop fets aquests 3 passos, si veiem que la creença no ens serveix per avançar, cal transformar-la. I aquí faig èmfasi perquè sovint es pensa que cal canviar-la i jo insisteixo que cal transformar-la. Potser penses que és el mateix i no ho és.
Un canvi seria una cosa com “jo crec” a “no crec”. Però perquè hi hagi una transformació ha de ser: en primera persona, present i en positiu. Aquest darrer punt és important perquè la nova creença ens donarà una nova emoció ja que les creences estan íntimament lligades amb el sistema límbic/emocional del nostre cervell.
Cal assenyalar que com que portem molt de temps amb aquestes creences limitants, l’important és fer afirmacions i repeticions constantment per instal·lar les noves creences. La PNL ens atorga eines molt potents i d’aplicació immediata per fer aquesta transformació.
¿Considera que l’autoconeixement és la primera fase imprescindible per iniciar qualsevol projecte d’emprenedoria?
Si, de fet, no hi veig una altra fase anterior. Si volem aconseguir un canvi a la nostra vida, hem de començar per nosaltres mateixos. I emprendre implica fer canvis, ajustaments a la nostra vida. Representa un canvi de mentalitat que si no ens coneixem nosaltres com a persones serà molt difícil aconseguir-ho.
Segons la seva opinió, l’autoconeixement està relacionat amb les vendes i amb la imatge personal. En quin sentit?
Totalment. Conèixer quins són els nostres valors, les nostres creences, els nostres talents i, sobretot, el nostre propòsit comercial marcarà una gran diferència en la nostra forma de vendre.
Assenyala que “Les dones tenim tanta por de vendre”, cosa que ha estat un factor detonant de la seva carrera com a coach i en ajudar les dones a aprendre a vendre. Quins consells donaria per superar la por de vendre? Quin paper hi juga l’autoestima?
Durant molt de temps vaig pensar que per vendre calia ser una persona agressiva, insistent i fins a cert punt pesada (aquesta va ser l’experiència que vaig tenir quan era petita dels venedors i per això les meves creences limitants). Ara m’adono que puc vendre des de la meva pròpia essència, és a dir, trobant el meu propòsit comercial i talent, cosa que em farà sentir còmoda venent. Sento que tots tenim una forma única de vendre que va molt de la mà amb els nostres valors, creences, autoestima etc. i per això la importància de conèixer-nos per poder vendre millor segons la nostra pròpia personalitat.
Cal assenyalar que com que portem molt de temps amb aquestes creences limitants, l’important és fer afirmacions i repeticions constantment per instal·lar les noves creences. La PNL ens atorga eines molt potents i d’aplicació immediata per fer aquesta transformació.
L’Objectiu nº 5 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de Nacions Unides és aconseguir la igualtat entre els gèneres i empoderar totes les dones i les nenes. En aquest sentit, les empreses tenen una gran responsabilitat per contribuir a aquest objectiu, quins indicadors vinculats a la igualtat o quines mesures poden ajudar a aconseguir-la i superar el sostre de vidre?
Hi ha un llarg camí per recórrer en aquest sentit perquè desgraciadament en moltes cultures i religions encara es pren la dona com a “procreadora i cuidadora de la llar”. No dic que estigui malament tenir família, però no és l’únic valor que aportem a la societat.
Considero que és important transmetre a les nenes i les dones la importància de gestionar les seves finances personals, que un home no és un pla financer i que emprendre un negoci vinculat al nostre propòsit de vida i talents és possible aconseguir-ho.
Una resposta
No se puede decir ni más alto ni más claro Simimonetta.
Las mujeres haremos un futuro mucho mejor!!!!!