Dimarts 20 octubre 2026

Dimarts 20 octubre 2026

Internacional: Associats Unicef i UNFPA per protegir el matrimoni infantil / La Independent / Notícies gènere

El Fons de Població de les Nacions Unides (UNFPA per les sigles en anglès), i el Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF), van presentar aquesta setmana a Nova York, un acord de col·laboració, que servirà per protegir milions de nenes menors d’edat.

 

 

 

L’orientació està encaminada a nenes en estat de vulnerabilitat davant els matrimonis forçats de països com Àfrica, Àsia i l’Orient

Estratègicament el programa busca bàsicament, incrementar l’accés a l’educació i a l’atenció sanitària de nenes, educar els seus pares i mares i les seves famílies, i advertir sobre el perill que comporta el matrimoni infantil.

El Programa també té com a objectiu augmentar les ajudes econòmiques a les famílies més necessitades, i fer complir les lleis vigents en matèria de protecció a les i els menors, relatives a la data límit per casar-se com a edat mínima de 18 anys.

Antoni Lake, Director Executiu d’UNICEF, va advertir que si segueix la tendèencia dels matrimonis infantils, el  2030, serien milions les nenes que es trobarien en aquesta lamentable situació.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Paraula d’Antígona. Paritat en risc?

Després de 30 anys de lluita, l'avenç és indiscutible en la paritat electoral entre dones...

L’apoderament de les dones i grups de Suport, una eina de lluita contra la violència de gènere

Grup de dones a la Jornada de CEPAIM Totes sabem que és molt important...

Feministes migrades vindiquen la lluita feminista antiracista i decolonial

Bombo Ndir i Aissa Diallo activistes feministes migrades Bombo Ndir presidenta de l’Associació de Dones...