Divendres 07 agost 2026

Divendres 07 agost 2026

Europa: El Parlament Europeu rebutja la proposta que garantia l’avortament en cas de violació / La Independent / Notícies gènere

 

La proposta va ser rebutjada pel PE amb una votació ajustada de 334 vots a favor, 327 en contra i 35 abstencions
La proposta presentada per la portuguesa socialista Edite Estrela sobre drets sexuals i reproductius, i queva ésser aprovada en comissió parlamentària a finals de novembre, va ser rebutjada el passat 10 de desembre pel ple del Parlament Europeu (PE), quan els Reformistes i Conservadors Europeus (ECR) i el Partit Popular Europeu (PPE) van enunciar una resolució en contra considerant que: “La formulació i aplicació de polítiques en matèria de salut sexual i reproductiva i drets afins, és competència dels Estats membres”.

 

El text de la parlamentària portuguesa, demanava entre altres coses, garantir a les dones el dret a l’avortament en cas de violació en condicions sanitàries i legals dignes quan existeixi greu risc per a la salut o la seva vida. També instava que les autoritats s’inhibissin de sancionar les i els professionals sanitaris que practiquessin o proporcionessin serveis relacionats amb els avortaments.

El document emfatitzava que els drets sexuals i reproductius “són drets bàsics de dones i homes que no s’han de limitar per motius religiosos”.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

El ministre Margallo per un humanisme islamista a la Mediterrània del Sud

Cal, ha explicat, l’establiment d’estats de dret que aconsegueixin vertebrar democràcia i islam Defensa que...

Barcelona. MANIFESTACIÓ GLOBAL: 15 MAIG..

Com ja sabeu, milers de persones han pres la Plaça de la República a...

Una dona que desafia el patriarcat

Sheeba Baddi – © Juan Alonso “L’educació em va canviar la vida. Va ser gràcies...