domingo 05 julio 2026

domingo 05 julio 2026

Compartir

Sobre la perruqueria genital

Interessants les reflexions que fan la periodista i escriptora Julia Montejo i la ginecòloga Rocío Montejo sobre la nova estètica del pel genital femení en l’article Perruqueria genital. Una crida a la reflexió publicat a Noticias de Navarra.

Segons les seves paraules:” … en les consultes de ginecologia s’observa un alarmant canvi de tendència pel que fa a pèl púbic. Una nova estètica s’ha imposat en els últims anys i porta a dones fetes i dretes a assemblar-se a nenes prepúbers.”

Les autores analitzen temes com l’influència de la pornografía actual, el canvi de gust masculí, pervertit o retorçat, que porta a les dones a considerar-se com a …”objecte sexual desitjable i que l’única forma d’ aconseguir-ho és esforçar-se a semblar una nena”. També la vergonya que des d’adolescents senten les noies del seu pel a les cames o a l’aixella tot aguantant les bromes de mal gust dels masclistes de torn.

Les autores afirmen que “no cal anar molt lluny per adonar-se que les societats en què les dones ostenten menys drets, són les mateixes que imposen les modes depilatòries més exigents o, fins i tot, la terrible ablació”. I relacionen aquest fenòmen amb altres rellevants costums com ara la petició dereducció de llavis menors.

Per les autores no deixa de ser sorprenent que les alliberades europees, que han lluitat per la llibertat de les dones sucumbeixin a pràctiques esclavitzants.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Barcelona: Compte enrere pel TEDxBarcelona Women 2015 / La Independent / Notícies gènere

No hay traducción disponible Invertir en dones, sota el títol “It’s time to shift the...

¿Es toda la especie humana o sólo algunos especímenes los que aniquilan?

OPINIÓN ¿Qué sucede con la especie humana que está cada día más desatada en...

Las leyes de igualdad, mucho de teoría, poco de práctica

Debido a que el mundo laboral cambia impulsado por la globalización y la movilidad...