Font: Red Nosotras en el Mundo
Autora-s: Xarxa Nosaltres-Madrid
Temes: Art i Cultura
País: Argentina, Espanya
Data de creació: 5 març 2012
Format: MP3 Durada: 15:53 ??min.
Conversem sobre crítica a l’art feminista de la mà de Maria Laura Gutiérrez qui va estar participant en les jornades regenerant a la taula “konos, Tetas I Verges: (Algunes) Genealogies Artístics. De Judy Chicago al febrer Feminista”,
juntament amb Esther Moreno.
Maria Laura Gutiérrez, és argentina, Llicenciada en Comunicació Social amb menció en Processos Culturals per la Universitat Nacional d’Entre Ríos amb la tesi “Crítica de la Estètica androcèntrica. Art i Feminisme en la cultura contemporània” i Màster en Estudis de les Dones i de gènere, amb menció en estudis literaris postcolonials per la Universitat de Granada i Bologna, on es va llicenciar amb la tesi “Ruptures de la Mirada. Art,feminisme i política a l’Argentina Contemporània”.
La seva tasca investigadora i laboral s’ha centrat en els últims anys en Teories de Gènere i la Teoria Política al anàlisi estètica de l’art contemporani i el desenvolupament i investigació de Pràctiques Culturals. A Espanya col·labora des d’octubre de 2011 amb la revista feminista La Troca, del col·lectiu asturià autogestionat Cambalache. Al novembre de 2011 ha estat premiada al XII concurs nacional d’assaig Carmen de Burgos de la Diputació d’Almeria pel seu escrit “Art i Memòria. La recuperació dels traços silenciats a través de l’obra “The Dinner Party”(1979), de la Judy Chicago. Actualment resideix entre les ciutats de Granada, Espanya i Paraná, Entre Ríos, Argentina.