Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Compartir

Nota de Premsa 06.11.10: Acte Cloenda dels Tallers de Comunicació, Gènere i Dones Migrades

La Independent forma cent periodistes i migrades en gènere, migració i comunicació

 

  • 41 periodistes i professionals de la comunicació i 60 migrades han participat als tallers.
  • Periodistes i migrades publiquen  articles a La Independent sobre temes d’actualitat.
  • El projecte recull les opinions de les migrades sobre com les representen els mitjans.
  • El dissabte 6 de novembre es presenten les conclusions a una jornada a Barcelona.

 

Al llarg dels mesos de setembre i octubre, La Independent (Agència de Notícies amb Visió de Gènere) ha impartit vuit tallers de gènere, migració i comunicació a 101 persones  arreu del territori en el marc de la seva primera producció, el projecte “Dones migrants, dones amb drets: la comunicació amb visió de gènere, una eina que obre mons”, finançat per la Unió Europea i el Fons Abriendo Mundos d’Intermón Oxfam.  Els tallers han servit per a identificar una agenda informativa alternativa sobre l’actualitat de la migració en femení amb els i les periodistes i les migrades participants, que ja han començat a publicar articles sobre els temes escollits a la web de la Independent.

 

Els Col·legis de Periodistes de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona han acollit els tallers per a periodistes, que s’han centrat en el procés migratori en femení, les limitacions i restriccions de drets que suposa la Llei d’Estrangeria per a les migrades i els biaixos androcèntrics i etnocèntrics que apliquen els mitjans de comunicació a la informació sobre la migració. Han impartit les formacions les expertes en gènere i comunicació Sara Lovera i  Elvira Altés; Zulma Sierra, directora del diari Latino, i Joana G.Grenzner, coordinadora del projecte.

 

També han col·laborat les associacions ACISI (Associació per la cooperació, la inserció laboral i la interculturalitat); ACSUR-Las Segovias; Atzavara-Arrels; Entrepobles; Maloka-Mujeres p’alante; Fedelatina; Nous Catalans; Lleida Solidària-MPDL i Cooperacció.  Seixanta migrades residents a Barcelona, Girona, Lleida i Tortosa han reflexionat sobre com les representen els mitjans de comunicació i han elaborat un diagnòstic de les xarxes i recursos de comunicació amb què compten. Han dinamitzat els tallers Zulma Sierra, directora de Latino; Diana Gutiérrez, promotora de drets humans de la Organització Femenina Popular de Colòmbia; Fatou Secka, membre de l’associació Equis contra la Mutilació Genital Femenina i mediadora d’ACISI i Joana G.Grenzner, coordinadora del projecte.

 

El projecte es clourà el dissabte 6 de novembre amb la Jornada “Podem millorar la imatge de les migrades als mitjans?”, de 10 a 14h. al Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison (Sant Pere més Baix, 7, Barcelona). Hi participaran membres  de la xarxa de dones migrades, el món associatiu i de la cooperació, les institucions i els mitjans de comunicació. Us convidem a assistir i compartir les reflexions i els debats que hi tindran lloc.

 

Més informació:

Joana G. Grenzner (Coordinadora del Projecte): 686 67 64 05.  www.laindependent.cat

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Tere Molla

Mentiras y sandeces

OPINIÓN En el año electoral en el que estamos, alguna gente experta nos avisa...

¿Por qué no se nos había ocurrido antes?

OPINIÓN Hay valores inmutables. La verdad. La cruda forma de enfrentar con hechos y...

La Independent ya recibió más de 3 millones de visitas

Imagen de Fabiola Llanos Los datos:

...