martes 20 octubre 2026

martes 20 octubre 2026

Compartir

Manifest:Per una república catalana lliure de violències masclistes. Dones per la Independencia 25N 2016

 

L’eradicació de les violències masclistes ha de ser un dels principis fonamentals en la constitució de la República Catalana. No ens podem permetre un nou estat on les dones continuem patint violències masclistes.

Per poder eradicar les violències masclistes caldrà dotar de recursos econòmics, materials i humans cadascuna de les partides pressupostàries necessàries pel ple desenvolupament de la Llei “5/2008, del dret de les dones a eradicar la violència masclista ” i la seva aplicació en els àmbits: ensenyament, atenció primària, justícia, cossos de seguretat, serveis socials, entorn laboral i mitjans de comunicació entre altres.

La república catalana haurà de ratificar tots els tractats internacionals que vetllen per la fi de les violències masclistes i les desigualtats que patim les dones, i haurà d’ adoptar els canvis legislatius necessaris per fer efectiu el Conveni d’Istanbul que defineix les violències masclistes més enllà de la parella i ex-parella.

Exigim garantir la formació especialitzada de les persones que treballen en la prevenció i detecció de les violències i, acompanyament, protecció i reparació a les víctimes perquè a la nova República Catalana cal que les i els professionals estiguin capacitats per poder donar suport real a les dones i criatures que pateixen situacions de violències masclistes.

Exigim posar fi a la manca de sensibilització social davant l’increment de les violències i agressions que patim les dones de qualsevol edat i origen pel fet de ser dones: a la feina, als mitjans de comunicació, xarxes socials, campanyes publicitàries, a casa, a l’escola, a la universitat, pel carrer, etc

Exigim un compromís polític i social per construir entre totes i tots una República Catalana lliure de violències masclistes.

Som dones, moltes, diverses, i totes nosaltres ens volem vives i lliures de violències masclistes!

Companyes, companys, ni una menys!

Fem el pas endavant en el dret a les dones!

 

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Imagen de Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Buscar

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

En Colombia el aborto solo será Delito cuando se realice después de la semana 24 de gestación

La Corte Constitucional Colombiana, plantea tres excepciones, una de ellas cuando sea resultado de...

Ciudadanía global

OPINIÓN ¿El valor añadido de la cooperación descentralizada? ¿Y cómo vamos a seguir apostando por...

36 mesos

OPINIÓ Març 2021. 12 mesos de pandèmia. Encara ens queden uns mesos més per...