sábado 15 noviembre 2025

sábado 15 noviembre 2025

informe sobre drets sexuals i reproductius del relator de les Nacions Unides

Article publicat a ARTEMISA notícies.- Anand Grover, relator de les Nacions Unides en temes de salut, ha elaborat un informe provisonal  (enllaç) sobre drets sexuals i reproductius en el qual argumenta la necessitat que aquests drets siguin respectats no només perquè en cas contrari s’atempta contra el dret a la salut sinó, i aquesta és la innovació, perquè afecta el dret a l’autonomia de les dones. L’informe demana la despenalització de les legislacions que condemnin l’accés a l’avortament i de les normatives que impedeixin l’accés als drets sexuals i reproductius.

L’informe, presentat el dilluns 24 d’octubre durant les sessions N º 66 de l’Assemblea General de les Nacions Unides, representa una fita en la interpretació dels drets sexuals i reproductius dins del Sistema de les Nacions Unides. ‘Aquest informe és una legitimació a drets llargament postergats-assenyala l’advocada Susana Chiarotti, integrant del Instituto de Género, Derecho y  Desarrolo (Insgenar), de Rosario, i del Comité de Expertas de l’OEA que avaluen el compliment de la Convención Interamericana para prevenir, Sancionar y Erradicar la Violència contra la Mujer coneguda com Convenció de Belem do Pará-. No cal oblidar que des de la realització de la conferència del Caire, el 1994, estem en un procés de legitimació dels drets sexuals i reproductius dins del sistema internacional de drets. L’informe de Grove és el fruit del treball de desenes de companyes i companys que estan bregant des de fa anys pel reconeixement de l’impacte negatiu de la criminalització de les diferents formes de construir la sexualitat i exercir la reproducció. ‘

Llegiu l’article sencer

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Mireia Mata: “Tenemos herramientas para superar la brecha salarial de género”

Mireia Mata, Directora General de Igualdad del departamento de Trabajo, Asuntos Sociales y Familia...

Barcelona: Compra el pin del 25N de Ca la Dona

Compra el pin del 25N de Ca la Dona Ca la Dona us ofereix...

Catalunya: Tercera sessió del Cicle Hipàtia. Drets Humans i interseccionalitat

El Fòrum Hipàtia convoca a la tercera sessió del Cicle Hipàtia, que se centrarà en...