martes 10 febrero 2026

martes 10 febrero 2026

Logo feminisme 2

Compartir

Estat espanyol: 7 dones víctimes mortals de la violència masclista aquest 2014 / La Independent / Notícies gènere

 

 

El terrorisme masclista s’ha cobrat 7 vides en el que portem d’any. En els últims dies la realitat ha superat a qualsevol pel·lícula de terror. Tot just acabem de rebutjar un assassinat, quan ens n’assabentem d’un altre. En un dia, tres. Entre ahir i hui, dues més.

Ja sabíem que açó anava a empitjorar. Les retallades del govern -central i autòmic- en prevenció i assistència han deixat les dones en situació de maltractament en una situació de total desprotecció. A més, el Govern amaga la realitat llevant de les estadístiques a moltes víctimes, amagant a altres que mai entraran en elles malgrat entrar dins dels supòsits de la llei integral. Ha tingut la poca vergonya de dir que hem acabat l’any amb menys víctimes, quan la realitat ha estat el contrari: n’hi han hagut moltes més.

Encara que realitat que ens supere no ha de fer-nos insensibles a aquesta xacra. Una societat que permet que la meitat de la població haigi de viure amb risc de la propia vida, exposada a violència només pel seu sexe, és una societat malalta. El terrorisme masclista s’ha cobrat 1.268 vides de dones desde l’any 1995. Us imagineu què passaria si aquestes víctimes ho foren del terrorisme polític?

Article: El terrorisme masclista qüestió d’estat

LLISTAT ACTUALIZAT DE DONES ASSASSINADES EN 2014:

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Dones de l’ANC: “Las mujeres nos mobilizamos x Sí”

Desde la sectorial de Dones per La Independència de la Assamblea Nacional Catalana (ANC)...

Eulàlia Lledó per Maria Roig

La ira de las diosas

OPINIÓN La película india Angry Indian Goddesses (2015), literalmente, ‘Diosas indias enfadadas’, traducida con...

Colombia: La participación de las mujeres en los procesos de paz

Reanudado el diálogo para un posible acuerdo entre el gobierno colombiano y las FARC...