domingo 19 julio 2026

domingo 19 julio 2026

Compartir

Dones Reporteres: un paper actiu ens els mitjans de comunicació

No hay traducción disponible

Lea Cornellana

 

OPINIÓ

10 anys de Mataró ràdio i 9 temporades de Amb veu de dona

Dones Reporteres es va embarcar en el projecte de la ràdio i en el programa Amb veu de dona. Tots els començaments són il·lusionants i tot estava per fer i per aprendre.

logo Amb veu de dones

 

 

Hi havia, però, tres eixos importants pel nostre grup ja que volíem: que les dones tinguéssim un paper actiu ens els mitjans de comunicació;  posar en valor totes les aportacions que ha fet la dona dins la nostra societat i que tantes vegades han estat silenciades. Fer un programa des de la perspectiva de gènere; i crear un grup transversal, de procedències socials i culturals, també generacionals, diverses.

Però cóm desenvolupar tot això? 

La ràdio com a eina per fer arribar la nostra veu va ser una alternativa molt valuosa. Aprendre-fent, amb un taller que vam realitzae, i així vam anar adquirint habilitats comunicatives.

Adonar-nos que les dones, atrapades en un sistema masculí de valors (l’anomenat patriarcat), hem de fer el nostre propi camí cap a la Igualtat i ho podem fer incrementant la nostra participació social, mostrant-nos públicament. Ës a dir, el segon naixement del que ens parla la filòsofa Hannah Arendt.

I, finalment, fent un grup com a plataforma de creixement que sigui coral. Totes hi estem cridades a créixer en creativitat, imaginació, ajuda mútua, per això diem que no podem sortir-nos del guió, perquè això és el que ens enforteix.

Preparant opinions, llegint, buscant, adquirim nous coneixements, se’ns obra una finestra a la imaginació. Tot això és el grup de Dones Reporteres de Mataró.

 

 

Logo DONES REPORTERES v.2 - copia

 

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Decepción

Hace unos días me entrevistó una periodista del periódico Ara, para conocer las impresiones...

Catalunya:#OSLD: sis mesos de recomptes / La Independent / Notícies gènere

No hay traducción disponible La plataforma #OnSónlesDones va presentar el 21 de febrer al Col·legi...

Lleida: Amnistia Internacional reclama avortament legal i segur / La Independent / Notícies gènere

El grup d’Amnistia Internacional demana al govern espanyol que retiri l’Avantprojecte de llei que...