No hay traducción disponible
El passat 28 de novembre, la consellera de la Presidència, Neus Munté, i el director general de Difusió, Ignasi Genovès, van presentar la primera campanya de comunicació de la Generalitat de Catalunya per impulsar la reforma horària: “Trobarem temps dins del temps”, que durarà fins al 18 de desembre. La consellera va anunciar la necessitat d’adaptar els horaris si es vol avançar cap a uns temps més humans, cívics i saludables.
Per la seva part, el director general de Difusió, Ignasi Genovès, va explicar que l’objectiu de la campanya és: “començar a crear consciència i a explicar quins són els beneficis de la reforma horària per aconseguir una “opinió favorable al procés de Reforma Horària i a la llei que s’està preparant”.
Munté va dir que “aquest és un canvi per guanyar” al qual es van comprometre el Govern i el Parlament de Catalunya, i en el qual “hi guanya tothom”, sobretot “en igualtat entre les persones, especialment entre dones i homes, en salut i benestar”. En aquest sentit, la consellera va destacar alguns dels beneficis de la Reforma Horària com ara “compartir temps amb la família i els amics, comprometre’ns socialment, practicar esports, créixer amb la cultura, aprendre coses noves o, simplement, descansar”.
La consellera de la Presidència va subratllar també que amb l’aplicació de la Reforma Horària, que bàsicament pretén compactar els horaris laborals i avançar l’hora dels àpats i del descans, es guanyarà en la coresponsabilitat pel que fa a la cura dels fills i tasques domèstiques; en temps de descans per a infants i adolescents, de manera que es potenciaran l’aprenentatge i el desenvolupament personal; i en satisfacció de treballadors i empreses, creant un bon ambient de treball que permeti millorar la capacitat i la competitivitat empresarial. La consellera va insistir que en les principals beneficiàries serien les dones, millorant les seves expectatives laborals amb les mesures de conciliació horària.