jueves 19 febrero 2026

jueves 19 febrero 2026

Catalunya: increment d’un 27% pel Departament d’Igualtat i Feminismes

La consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, va presentar el divendres  3 de febrer al Parlament de Catalunya els pressupostos del seu Departament per aquest 2023. El Departament d’Igualtat i Feminismes compta amb 116.141.698 euros, que comporta un increment d’un 27% respecte al 2022 i d’un 153% des de la seva creació.

En paraules de la consellera Tània Verge Mestre: “Són uns pressupostos per lluitar amb més força contra les violències masclistes i les desigualtats de gènere que no deixen que les dones visquem vides lliures” així com  “un escut antifeixista i antiracista” i que estan “al servei de la transformació feminista de la Catalunya sencera”. A destacar la partida de la lluita contra les violències masclistes, que arriba als 38,5 milions d’euros.

Es reforça l’aposta ferma d’Igualtat i Feminismes per: fer un treball transversal amb la resta de Departaments; l’equitat territorial; l’equitat de gènere i garantir els drets de les dones; per la igualtat de tracte, la no-discriminació i la construcció d’una societat d’acollida inclusiva i antiracista; combatre la irregularitat administrativa en sector del treball de la llar i les cures; el dret a l’empadronament universal; la Xarxa de Serveis d’Atenció Integral LGBTI; i el desenvolupament de l’Oficina per la Igualtat de Tracte i la No-discriminació (OITND).

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

La nueva Constitución cubana, un paraguas muy amplio para los derechos de las mujeres

La periodista Dixie Edith Trinquete se reunió en Barcelona con periodistas y comunicadoras para informar...

Catalunya: XXXII Premi Internacional Catalunya a Dania El Mazloum, Anxhela Gradeci, Tijana Postic i Özlem Türeci

El XXXII Premi* és un reconeixement a la contribució d’aquestes dones del món de la...

Què en pensa… Mònica Ximeno. ACSUR-Catalunya

Penso que continuem patint l’error de presentar les dones com a víctimes d’un sistema que...