Wednesday 14 October 2026

Wednesday 14 October 2026

Compartir

Estat Espanyol: La fotografia del patriarcat al Tribunal Suprem / La Independent / Notícies gènere

Ha generat moltes crítiques a les xarxes socials i els sectors feministes el posat absolutament masculí a la fotografia realitzada per a l’obertura de l’Any Judicial, el 9 de novembre passat, dels membres del Tribunal Suprem de l’estat espanyol amb Felipe VI, mostrant, un any més, l’absència de dones en aquests espais de poder.

 

El posat absolutament masculí contrasta amb les dades que assenyalen que cada vegada hi ha més dones en la carrera judicial. El 2018 representaven el 64%, sent jutgesses un 54% tot i que els alts càrrecs del sistema judicial són ocupats per homes en un 63 %, d’acord a dades oficials de la judicatura.

Al Tribunal Suprem hi ha 66 magistrats i només 14 magistrades, cap d’elles ha sortit a la foto oficial. Elles van acumular més anys d’antiguitat en la seva carrera judicial: 32,1, enfront dels 30,5 dels homes.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Se Aprueba declaración histórica sobre democracia, emergencia climática y violencia digital contra las mujeres

Una llamada a la articulación regional para construir una América Latina y el Caribe libre...

Human Rights Watch pide al nuevo gobierno iemaní que actue ante los matrimonios infantiles

Para mejorar las oportunidades de las niñas yemeníes y proteger sus derechos humanos, el futuro...

Comença l’11a Mostra de creadores escèniques

Fins el 30 de novembre podrem gaudir de les diverses propostes artístiques que s’apleguen en...