Tuesday 13 October 2026

Tuesday 13 October 2026

Compartir

Bases per un periodisme feminista

 

El proper dia 21 de març, a Ca la Dona. La Independent participa en un debat. No és un debat qualsevol donat que parla d’allò que fem des dels nostres inicis: comunicar des d’una perspectiva de gènere.

El debat serà en el marc de la presentació del que aviat serà el nou diari “Jornada” i portarà el títol de Bases per un periodisme feminista i participaran en el debat la seva directora Laia Altarriba, Fabiola Llanos (La Periòdica), Tona Gusi (La Independent) i Joana G. Grezner (Observatori Origen i col·laboradora de Píkara), un debat que serà moderat per Carme Porta (idemTV).

El diari Jornada és un nou diari generalista que vol ser independent i està impulsat per un grup de periodistes i persones de l’àmbit cultural i cooperatiu que han constituït una cooperativa per tirar endavant el projecte. El diari funciona en part des de fa uns mesos en format digital i ja té data de sortida, el 5 de maig.

Jornada s’autodefineix com ” El projecte que neix de la constatació que els mitjans de comunicació de masses privats estan en mans de grans grups empresarials i financers, i això condiciona la perspectiva amb què informen i les notícies que arriben al públic. Necessitem mitjans deslligats d’aquests interessos, en llengua catalana i que informin de manera rigorosa sobre el país i el món on vivim. I ens cal que tinguin potència per tal d’arribar al conjunt de la població. És per això que hem decidit crear una cooperativa mixta de treball i consum sense ànim de lucre.”

Jornada també es defineix com un diari feminista perquè ” Fer periodisme feminista és també deixar de tractar les dones com a un col·lectiu homogeni i associar-les al seu aspecte físic o a les seves relacions respecte els homes – el mèrit és seu –, deixar de penalitzar a aquelles que ocupen l’espai públic i tractar les violències masclistes com a violacions dels drets humans, estructurals d’un sistema social i polític. És, en definitiva, una eina necessària per a la construcció d’una societat més lliure, justa i igualitària.”

Així,el debat, impulsat per sòcies de Ca la Dona i de Jornada té aquest doble vessant de reivindicació: periodisme feminista i periodisme independent, perspectives que sovint, tot i ser dos aspectes fonamentals, no els trobem en la majoria de mitjans de comunicació.

Des de La Independent felicitem al nou mitjà i participarem a la taula de debat fent les nostres aportacions i explicant les experiències d’aquests gairabé 8 anys.

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Dona Crea-Crea Mujer 2023, torna la creació escènica amb nom de dona

El Festival DONACREA CREA MUJER s’inaugura el divendres 17 de novembre i tindrà lloc cada...

Internacional: reclaman más protección para las y los periodistas en todo el mundo

La FIP lanza su campaña para terminar con la impunidad con la presentación de su...

La periodista Sara Lovera rebrà la medalla Emilio Krieger

que atorga cada any a Mèxic l’ Asociación Nacional de Abogados Democràticos. Aquesta medalla està...