Wednesday 14 October 2026

Wednesday 14 October 2026

Compartir

La FECONGD denuncia l’asfixia de les ONGD de Catalunya

“La Generalitat endeuta i asfixia les ONGDde Catalunya i dels països pobres” així comença el comunicat que ha tret, avui 23 de maig, la FCONGD davant les notícies que indiquen que el Govern no pagarà els seus deutes amb les ONGD.

En aquest comunicat la FCONGD recorda que a les retallades del 80% en el pressupost de cooperació s’afegeixen ara els impagaments del propi Govern català. La Generalitat i altres administracions tenen un deute amb les ONGD de prop de 10 milions d’euros, la major part del qual correspon a l’Agència Catalana de Cooperación.  Són el sector més castigat i creuen que no és només un problema econòmic i per tant demanen claredat i responsabilitat.

Afirmen, des de la FCONGD, que no han aconseguit respostes clares de la Secretaria d’Exteriors sobre quan i com es cobrarà el que deuen i que és per aquest motiu que “ha iniciat gestions amb els partits per portar el tema al Parlament, i demanarà una reunió amb el President Mas”.  També es reunirà amb el Síndic de Greuges i iniciarà accions jurídiques pels impagaments.

Llegiu Comunicat FCONGD

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Recomanacions per evitar revictimitzar caient en mites i estereotips quan s’informa sobre agressions sexuals

Desmentir el mite de les denúncies falses, amb dades. No incidir en les circumstàncies concretes...

Latinoamérica: Cada 15 minutos cuatro personas son asesinadas en la región

Cada 15 minutos, al menos cuatro personas son víctimas de homicidio en América Latina...

Carta al Sr. Gallardón

Foto Yolanda Bernárdez OPINIÓN Señor Gallardón: ¿Se imagina usted a una ley que le...