Wednesday 14 October 2026

Wednesday 14 October 2026

Compartir

Estat Espanyol: ‘Hotel Explotació, les kellys’, de Georgina Cisquella, al #FestivalRenoirDocumentales / La Independent / Notícies Gènere

Cinemes Renoir organitza des que va començar l’aïllament festivals setmanals, dins de la iniciativa #JoEmQuedoCasa #YoMeQuedoEnCasa. Després dels dedicats a Chaplin, el cinema mut d’avantguarda, el cinema espanyol i les webseries, li arriba el torn al cinema documental. Aquesta setmana s’obre amb ‘Hotel explotació, les kellys’, de Georgina Cisquella.

  

  

La pel·lícula és un homenatge a totes les dones treballadores en serveis de neteja avui, en la crisi del coronavirus.

Més de dues-centes mil dones treballen com a cambreres de pis a Espanya, però són tan fonamentals com invisibles en el sector de l’hostaleria. Fa dos anys, l’octubre de 2016, les Kellys (les que netegen els hotels) van decidir organitzar-se per reclamar els seus drets. Han estat víctimes de l’externalització i moltes d’elles s’han quedat fora de les plantilles dels hotels, sense drets i exposades a l’acomiadament quan estan de baixa.

“Vaig conèixer Les Kellys a Barcelona. Un petit grup de dones que quan sortien de treballar exhaustes després de netejar més de 20 habitacions, es reunien un cop a la setmana en un petit local de Sants. Estaven connectades amb altres cambreres de pis de Madrid, Benidorm, Palma de Mallorca, Lanzarote i Fuerteventura”, explica la directora.

“Van començar compartint els seus problemes a Internet, i això els va portar a crear la seva Associació. Volien ser visibles. Qui pensa en les cambreres de pis? Ni les veiem. En temps de precarietat laboral, que afecta sens dubte a molts col·lectius, considero que les Kellys exemplifiquen aquesta situació en grau màxim. Són en un 97% dones, mal pagades, nombroses immigrants i exposades a l’acomiadament”.

Georgina Cisquella i el seu equip han seguit durant un any a aquestes dones per explicar a ‘Hotel Explotació: Les Kellys’ la història d’una baralla per empoderar-se i recuperar la dignitat.

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Lleida: Amnistia Internacional reclama avortament legal i segur / La Independent / Notícies gènere

El grup d’Amnistia Internacional demana al govern espanyol que retiri l’Avantprojecte de llei que...

merce-otero-perfil

La rateta que escombrava l’escaleta, Tambor i el porc senglar de Calidó (Sobre les plagues, segona part)

No hay traducción disponible OPINIÓ Tal com vàrem dir a l’anterior entrada del blog, aquest...

El Col·legi de periodistes de Catalunya celebra els seus 25 anys

El primer acte commemoratiu, amb la sala plena de públic, va comptar amb la participació...