domingo 18 mayo 2025

domingo 18 mayo 2025

Compartir

61 Sessió de la Comissió Jurídica i Social de la Dona (CSW), de les Nacions Unides

L’Observatori de la Igualtat de Gènere, com a eina per millorar les polítiques d’igualtat, es presenta en la 61 Sessió de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona

Teresa M. Pitarch, presidenta del Consell Nacional de les Dones de Catalunya (CNDC), òrgan de participació i consulta de l’Institut Català de les Dones (ICD) que integra 382 entitats, ha donat a conèixer en el marc de la 61 Sessió de la Comissió Jurídica i Social de la Dona (CSW), de les Nacions Unides, l’Observatori d’Igualtat de Gènere de Catalunya per impulsar noves mesures i avançar cap a la igualtat efectiva de dones i homes d’acord amb la Llei 17/2015 d’igualtat efectiva de dones i homes. La 61CSW es desenvolupa a Nova York sota el tema ‘L’apoderament econòmic de les dones en el canviant món del treball’.

 

 

 

 

xx

 

L’Observatori de la Igualtat de Gènere actua com a òrgan consultiu del Govern de Catalunya i es constitueix com una eina al servei del CNDC per promoure la igualtat i la promoció de les dones en diferents àmbits: polític, social, cultural, laboral i educatiu.

La presidenta ha deixat palesa la necessitat de disposar d’indicadors que ens permetin conèixer la situació de les dones i de les nenes a Catalunya i ens ajudin a direccionar les polítiques per tal d’implementar les mesures adients d’acord amb l’Agenda 2030. Pitarch ha manifestat que “el CNDC està implementant els Objectius de Desenvolupament Sostenible, especialment el 5, a l’agenda local catalana”.

En aquest sentit, la Cambra de Comerç de Barcelona ha presentat l’Indicador d’Igualtat de Gènere a Catalunya que està composat de 22 indicadors diferents amb el propòsit de mesurar la desigualtat de gènere en l’àmbit socioeconòmic, de benestar i de representació institucional.

També s’han presentat els resultats de l’estudi que l’Institut Català de les Dones i l’Observatori Dona, Empresa i Economia (ODEE) de la Cambra de Comerç de Barcelona han realitzat sobre la quantificació econòmica del treball domèstic i de cura de llar no remunerat a Catalunya, per tal de quantificar-lo en termes del PIB. L’estudi posa en valor un conjunt de tasques de cura de la llar i la família que dins del mercat laboral tenen un valor econòmic i subratlla la importància de la desigualtat en la distribució d’aquestes tasques no remunerades entre homes i dones, i els efectes que representen per a la situació econòmica de les dones.

En aquest acte s’han analitzat les oportunitats i els desafiaments de l’apoderament econòmic de les dones i s’han debatut polítiques i mesures per abordar la desigualtat i els desequilibris entre gèneres en el món del treball. La transformació del món laboral de les dones exigeix eliminar les barreres estructurals i les lleis i normes socials discriminatòries per aconseguir la igualtat d’oportunitats i els resultats econòmics a fi d’assegurar que ningú quedi enrere.

Han intervingut la presidenta del CNDC, Teresa M. Pitarch, la presidenta de l’Observatori Dona, Empresa i Economia (ODEE), Núria Lao, la seva directora, Anna Mercadé i una de les seves conselleres delegades i directora d’Anàlisi Econòmica de la Cambra de Comerç, Carme Poveda.

La CSW és un òrgan mundial de formulació de polítiques dedicat exclusivament a la promoció de la igualtat d’oportunitats i l’apoderament de les dones. Cada any, es reuneixen representants dels estats membres, entitats de l’ONU i organitzacions no governamentals consultives, com n’és el CNDC, per analitzar els progressos i concretar els reptes de les polítiques de dones.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

El Departament de Benestar Social i Família ha gestionat un total de 46.130 expedients d’estrangeria

Més de la meitat dels expedients són per sol·licitar l’arrelament social, pas previ indispensable per...

La medalla Emilio Krieger para la periodista Sara Lovera , el sacerdote Alejandro Solalinde y la abogada Estela Ángeles Mondragón

Este galardón fue instaurado en 2003 en honor de Emilio Krieger, abogado mexicano fallecido...

Cubelles 25N: DONES TREPITGEM FORT!!

...