Friday 08 November 2024

Friday 08 November 2024

Prop del 60% de les persones que no realitza cap consum cultural són dones

El 58% de les persones que no realitzen cap consum cultural són dones. A aquesta dada arriba la 6ena onada (2010) del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, presentat per Joan Sabaté, director general de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) en les VII Jornades de la Taula de Comunicació, el 14 de desembre. Només un 48% d’aquest grup, en canvi, són homes. Com a contrapunt positiu l’estudi confirma que aquestes persones, considerades en “situació d’exclusió cultural”, s’han reduït un 5% en 2010.

Altres característiques predominants en el grup són ser major de 65 anys, tenir estudis secundaris, trobar-se jubilat/da, pertànyer a la classe mitjana-baixa o baixa, haver nascut fora de Catalunya i tenir el castellà com a llengua habitual.

Quant a llibres, el 54% de les persones que en llegeixen són dones, front el 46% d’homes. En consum de cinema, música i exposicions, dones i homes es troben molt igualats (vora el 50%). En assistència concerts, la dona es troba en un 48% del públic, mentre que els homes són el 52%. En espectacles el percentatge s’inverteix, sent les dones el 54% i els homes el 46%. Quant a consum de videojocs, en canvi, les dones són només el 34% dels consumidors, mentre que els homes són el 66% restant.

Com a conclusions generals l’estudi destaca que augmenta el consum de videojocs i música, baixa el d’espectacles i es manté el de llibres, cinema i concerts. Quant a pagament dels llibres llegits, cauen un 10% els llibres comprats i augmenten un 22% els obtinguts en biblioteques i un 6% els deixats. Un 35% de les persones que viuen a Catalunya ha anat algun cop a la biblioteca els darrers 3 mesos i un 65% mai. La meitat de les persones usuàries de la biblioteca hi va per oci, el 30% pels estudis i el 9% per feina. El 50% de les persones usuàries hi consulten llibres, el 43% en demanen, el 21% hi llegeix la premsa i revistes i un11% utilitza Internet. Les persones lectores de llibres consumeixen amb més intensitat la resta d’oferta cultural: més cinema, música, videojocs, concerts, espectacles i exposicions.

La presentació de l’estudi està disponible a l’adreça http://www.tauladecomunicacio.net/continguts%20jornades/Fundacc.pdf

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Joc de Dames. Tres visites a la vall d’Àneu amb mirada de dones

OPINIÓ “Què va passar als segles XI i XII al Pallars? “Amb la perspectiva...

Mèxic: Convoquen a escriptores a concurs de contes i poesia en llengües indígenes

L’Instituto Nacional de Lenguas Indígenas, i la Unión de Organitzaciones Sociales en Pro de...

Dia internacional per la despenalització de l’avortament

Ni mortes, ni preses, ni clandestines. Ens volem vives i lliures!Un any més, com...