Saturday 04 July 2026

Saturday 04 July 2026

Share

Nova-York: Meryl Streep acusa a Walt Disney de “misógen, racista i antisemita” / La Independent / Notícies gènere

Meryl Street. Foto wikipedia.org

Durant el lliurament de premis de l’Associació de Crítics Nord-americans realitzada a Nova York aquesta setmana, l’actriu va acusar a Walt Disney de “misogin, racista i antisemita”. Meryl Streep va citar a Ward Kimball, col·laborador durant molt temps de Disney, qui va arribar a afirmar que el seu cap “no confiava ni en les dones ni en els gats”.

També va llegir part d’una carta que Walt Disney va escriure a una dona que aspirava a treballar en el seu equip d’animació, en la qual assenyalava: “les dones no realitzen cap tipus de treball creatiu relacionat amb la preparació dels dibuixos per a la pantalla, ja que aquesta tasca correspon íntegrament a homes joves”. L’actriu també va evidenciar les inclinacions racistes de Disney, al que també va acusar de recolzar un “lobby antisemita” a Hollywood. “Sens dubte Walt Disney va portar l’alegria a milers de milions de persones, però en alguns moments va tenir inclinacions racistes. Ell va formar i va recolzar a un lobby industrial antisemita i va ser, sens dubte, un misogin”.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

El XIV Fòrum d’Estudis sobre la Joventut es va centrar en les mobilitzacions juvenils

La Direcció General de Joventut, la Diputació i la Universitat de Lleida, amb la col·laboració...

Barcelona:Convocatòria de Tancarem el CIE

De nou enviem un correu per recordar-vos la mobilització del 30 de gener al CIE...

I Jo També!

OPINIÓ Rius de tinta s’han escrit des d’aquell dijous 5 d’octubre del 2017, quan...