Al voltant del Dia Internacional en contra de la Mutilació Femenina s’han organitzat molts actes explicatius i reivindicatius. El passat 8 de febrer, l’escriptora Carmen Robles com a presidenta de CARMIN va realitzar el segon acte a Catalunya, al Palau Alòs de Barcelona, per denunciar i aconseguir que s’eradiqui la MGF (Mutilació Genital Femenina)
En aquest acte Carmen Robles parlava de les conseqüències sexuals i físiques per les dones mutilades (veure per exemple les dificultats en els parts). De la qüestió mèdica estrictament rn parlà el doctor A. Rope. Sobre les conseqüències emocionals i psicològiques va dissertar Mercè Salomó. I per la seva banda, l’Assessor religiós, Cherif Samsidine Aidara va contestar la pregunta plantejada en la convocatòria: «La religió obliga a la pràctica de la MGF?»
Samsidine Aidara, imam, advocat i professor d’atletisme. Condecorat amb la “Ordre National du Lion”, que actua com a mediador contra la MGF tant a Espanya com al Senegal, i que viu habitualment a Girona tracta de demostrar en la seva intervenció que “no hi ha cap versicle, cap capítol de l’Alcorà que prediqui la Mutilació genital de les nenes. El prestigiós iman va començar la seva dissertació comentant que «El Profeta, va parlar sobre la” circumcisió “femenina, fa milers d’anys, però no com una cosa que fos obligatòria. Però és una pràctica que existeix a l’Islam, des de fa molt temps, encara que no sigui obligatòria ».
Va afegir que «no hi ha res escrit en l’Alcorà ni en les lleis islàmiques, sobre aquest tema. “Puc afirmar que cap patriarca de l’Alcorà defensa la Mutilació Genital Femenina » digué, i va aclarir que estem davant d’una cultura ‘tradicional’ en alguns països d’Àfrica, sobretot els països del nord i de l’oest, particularment al Senegal, Mali, i Gàmbia, però que on més es practica és a Etiòpia i Somàlia. Al sud oest de Guinea Bissau i a la mateixa Bissau, gairebé ja no és fa. Allà són animistes, seguidors de la religió animista. Aidara continuà dient que «Al Senegal la religió és l’Islam és la del noranta-cinc per cent de la població, allà si que es practica aquest horror, però des de fa gairebé deu anys estem lluitant al Senegal per eradicar aquesta pràctica. I segur que ho aconseguirem ».
Va dir també que el govern del Senegal ha aprovat una llei al congrés de diputats per prohibir aquesta pràctica, que està penalitzada amb molts anys de presó i multes, i que per aquesta raó ha baixat molt la Mutilació Genital Femenina. Però a Mali, el president encara no ha pres mesures per prohibir-la.
Les accions que s’estan realitzant en aquesta lluita a nivell d’Àfrica és convocar tots els governs africans perquè hi hagi una llei en tot el continent que prohibeixi d’una vegada per totes, la mutilació genital femenina.«Aquest costum es practicava a Egipte des de l’època dels faraons -va continuar dient, aquest prestigiós imàm-, podem parlar de quatre o cinc mil anys abans de Crist».
«L’objectiu d’aquesta mutilació en la dona – segons la creença popular-, és per tenir-la controlada, sobretot quan ‘ells’ van a la guerra. És a dir, per assegurar la fidelitat i que disminueixi el desig d’estar amb homes. Es diu que la dona mutilada és més elegant. També està arrelat el concepte que si una dona no està mutilada és una vergonya per a la família, o que serà objecte de burla i discriminació per part de les altres dones mutilades ». Afegì també, que gairebé cap home vol casar amb una dona que no ha estat sotmesa a l’ablació.No obstant això, va aclarir, que amb la campanya en contra d’aquest fenomen, les coses estan canviant molt, ara hi ha molts homes, sobretot joves, que estan treballant per a l’eradicació d’aquesta pràctica.